چگونه بر ترس خود مبنی بر رد شدن درخواست و شکست غلبه کنیم؟

ترس از رد شدن درخواست و شکست، بزرگترین مانع افراد برای رسیدن به موفقیت است.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ترس از رد شدن پیشنهاد‌ها و درخواست ها و شکست تنها بزرگترین مانع موفقیت در زندگی افراد بزرگسال است چرا که باعث می‌شود آن ها درگیر اشتباه نکردن شوند و بیش از همه ملاحظات برای تایید امنیت، آن ها را مشغول کند.

تجربه ترس از شکست در کلمه " نمی‌توانم " است.

ترس از شکست می‌تواند باعث تغییرات زیادی از جمله سریع‌تر شدن ضربان قلب، سریع شدن تنفس و در برخی موارد، تنگی نفس شود که ترس از رد شدن می‌تواند در عملکرد اختلال ایجاد کرده و بیان صحیح فرد را مهار کند و این را وقتی می‌آموزیم که والدینمان، عشق خود را منوط به رفتار می‌کنند؛ به طوری که اگر آن چه که مورد رضایت آن هاست را انجام دهیم، آن‌ها به ما عشق می‌ورزند و ما را تایید می‌کنند، امّا اگر کاری انجام دهیم که پدر و مادران ما دوست ندارند، آن‌ها عشق و تایید خود را پس می‌گیرند که ما نیز این موضوع را رد می‌کنیم.

به عنوان بزرگسالان، افرادی که با عشق مشروط رشد می‌کنند، به دنبال نظر دیگران هستند.

بسیاری از مردان رفتار نوع A را تجربه می‌کنند که با خصومت، سوء ظن و وسواس در عملکرد نسبت به برخی از استاندارد‌های نامعلوم مشخص می‌شود. این در نگرش "من مجبورم و باید" بیان می‌شود و با این احساس همراه است که "برای جلب رضایت رئیس باید کار‌های بیشتری انجام دهم "، که پدر یا مادر جایگزین شده است.


بیشتر بخوانید


بیش از ۹۹ درصد بزرگسالان، هر دو ترس از عدم موفقیت و طرد شدن را تجربه می‌کنند. آن‌ها در دام احساس گرفتار شده‌اند و به خود می‌گویند: "من نمی‌توانم، اما باید "، " من مجبورم، اما نمی‌توانم. "

یاد بگیرید که خود را دوست داشته باشید

پادزهر این ترس‌ها رشد شجاعت، شخصیت و عزت نفس است.

درواقع، نقطه مقابل ترس، عشق، خودپسندی و عزت نفس است. رفتار شجاعانه در یک موقعیت ترسناک به سادگی تکنیکی است که توجه ما به خود را تا حدی افزایش می‌دهد؛ به طوری که ترس ما فروکش می‌کند و توانایی تأثیرگذاری بر رفتار و تصمیمات ما را از دست می‌دهد.

یکی از قدرتمندترین تکنیک‌هایی که تاکنون برای غلبه بر ترس ایجاد شده است از بین بردن استرسی به نام "نگرانی شکننده" است.

افراد زیادی به من مراجعه کرده‌اند و گفته‌اند که این روش ساده باعث تغییر نگرش آن‌ها از منفی به مثبت شده و آن‌ها را قادر کرده که در کار و زندگی شخصی خود بیش از آنچه فکر می‌کردند موثر باشند.

چگونه بر ترس خود مبنی بر رد شدن درخواست و شکست غلبه کنیم؟

در اینجا ۴ مرحله از فرمول من وجود دارد:

 مشکل را از طریق نوشتن تعریف کنید

مرحله اول این است که مشکل یا وضعیتی را که نگران آن هستید، به طور واضح و مکتوب تعریف کنید.

بهترین روش برای این کار این است که یک کاغذ بردارید و یک خط از بالا به پایین بکشید.

در سمت چپ کاغذ، توضیح واضحی از مشکل خود و پاسخ به این سؤال، "من دقیقاً از چه نگران هستم؟ " را بنویسید.

به طور کامل ۵۰ درصد از تمام مشکلات در این مرحله از تعریف قابل حل هستند. در علم پزشکی،  پزشکان می‌گویند که "تشخیص دقیق نیمی از درمان است. " بسیاری از نگرانی‌ها در ما وجود دارد، زیرا ما وقت نگذاشته‌ایم تا واقعاً به روشنی تعریف کنیم که چه چیزی ما را آزار می‌دهد.


بیشتر بخوانید


بدترین نتیجه ممکن را بنویسید

مرحله دوم نوشتن بدترین نتیجه ممکن از وضعیت نگرانی است. در سمت راست صفحه، به این سؤال پاسخ دهید: "بدترین اتفاق ممکن که در نتیجه این مشکل رخ می دهد چیست؟ "

ممکن است پول و رابطه خود را از دست بدهید، شغل، سرمایه‌گذاری، سلامتی یا اعتبار خود را از دست بدهید. هرچه هست، آن را یادداشت کنید.

مراحل یک و دو به سرعت شروع به از بین بردن استرسی می‌کنند که باعث نگرانی می‌شود.

آن چه که ما دریافتیم این است که مقاومت در مواجهه با بدترین نتیجه ممکن است که بیشترین اضطراب و استرس مربوط به نگرانی را ایجاد کند. بنابراین، پس از نوشتن بدترین اتفاق ممکن که می‌تواند رخ دهد، خواهید دید که آرام آرام نگران خواهید شد.

چگونه بر ترس خود مبنی بر رد شدن درخواست و شکست غلبه کنیم؟

بدترین نتیجه ممکن را بپذیرید

مرحله سوم تصمیم برای پذیرش بدترین نتیجه ممکن است. فقط با خود بگویید: " اگر این طور شود، من یاد می‌گیرم که با آن زندگی کنم. " هنگامی که تصمیم گرفتید بدترین مورد را بپذیرید، در صورت بروز آن، دیگر جای نگرانی ندارید. تمام استرس ناشی از انکار، ناگهان با امتناع از مواجهه با بدترین شرایط ممکن،  از بین می‌رود.

 در بدترین حالت شروع به بهبود کنید

مرحله چهارم این است که بلافاصله شروع کنید تا بدترین حالت را بهبود ببخشید. پس از تصمیم گرفتن مبنی بر پذیرفتن بدترین شرایط، در صورت بروز آن، اکنون به همه کار‌هایی فکر کنید که احتمالاً می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که بدترین اتفاقات، دیگر رخ نمی‌دهند. هنگامی که دیگر نگران نباشید و تصمیم بگیرید که بدترین چیز را بپذیرید، ذهن شما آرام و روشن و قادر به فکر خلاق خواهد بود. اکنون، با غلبه بر ترس در موقعیتی هستید که می‌توانید کاری سازنده انجام دهید.

به یاد داشته باشید، نگرانی صرفاً نوعی ترس پایدار است که ناشی از بلاتکلیفی است. تنها پادزهر واقعی نگرانی اقدام هدفمند است. از اینرو،  آنقدر مشغول انجام کاری درمورد وضعیت خود باشید که وقت نگرانی نداشته باشید زیرا همانطور که اقدام می‌کنید، اعتماد به نفس، شهامت و احساس کنترل شما برمی‌گردد و ترس شما را از بین می‌برد.

در اینجا دو کاری وجود دارد که می‌توانید برای خلاص شدن از نگرانی خود انجام دهید:

ابتدا، در یک طرف صفحه، لیستی از تمام موقعیت‌هایی که باعث ایجاد استرس یا نگرانی فعلی شما  می‌شوند را تهیه کنید.

دوم، در سمت دیگر صفحه، بدترین اتفاق ممکن که امکان دارد در نتیجه رخ دهد را بنویسید. شما از دیدن بسیاری از نگرانی‌های خود با این تمرین شگفت‌زده خواهید شد.

برگرفته از مقاله برایان تریسی


بیشتر بخوانید


ترجمه از فاطمه میرزایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
چرا منفی مثبت ها کار نمیکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
امجدی
۱۰:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
عالی بود
ممنونم از همه عوامل و تهیه کننده و نیسنده این متن
آخرین اخبار