آقازاده:

نرخ تورم در استان مرکزی پایین‌ترین در کشور بوده است

استاندار مرکزی گفت: نرخ تورم در استان مرکزی پایین‌ترین نرخ درسطح کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه تجلیل از  صنعتگران گفت: طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه نرخ تورم در استان مرکزی پایین‌ترین نرخ در سطح کشور بوده است.

آقازاده افزود: در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی در سال ۹۹ و در بین همه استان‌ها استان مرکزی اولین استان بوده که بیشترین پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را داشته است.

او اضافه کرد: در ۱۱ ماهه امسال در شرایط تحریم صنعت گران استان مرکزی افتخار آفریدند و تا پایان بهمن ماه امسال حدود ۸۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشتیم و برای اولین بار استان مرکزی به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا صادرات داشت.

استاندار مرکزی بیان کرد: هرچند این عدد نسبت به سال ۹۷ و سال ۹۸ کمتر بود، اما با شرایط تحریم و سختی‌هایی که امسال داشت ۸۰۰ میلیون دلار خیلی ارزش دارد.

او ادامه داد: در بهمن سال گذشته تعداد کارگران بیش از ۲ ماه معوق استان مرکزی ۴ هزارو ۵۰۰ بوده، اما اما در بهمن ماه به ۱۰۴۳ رسیده است.

آقازاده تصریح کرد: در ۱۱ ماه امسال ۳۷۰ پرونه بهره برداری به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان صادر کردیم و حدود ۷۲۹ پروانه یا جواز تاسیس صادر کردیم که بیش از ۱۱ هزار شغل می‌تواند ایجاد کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.