با موافقت مجلس؛

تجهیز و آماده سازی سالن‌های فرهنگی، ورزشی و امدادی بسیج مشمول اعتبار می‌شود

مجلس با اختصاص اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای دستگاه های اجرایی برای تجهیز و آماده سازی سالن های فرهنگی، ورزشی و امدادی بسیج موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی نوبت شب و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با الحاق یک بند به ردیف یک تبصره (۱۹) ماده واحده لایحه بودجه با ۱۲۹ رأی موافق، ۴۸ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

الحاق این بند به ردیف یک تبصره ۱۹ پیشنهاد محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس بود که به تصویب رسید.

متن بند الحاقی به ردیف یک به شرح ذیل است:

یک درصد از اعتبارات موضوع این بند برای تکمیل، تجهیز و آماده سازی سالن‌های فرهنگی، ورزشی و امدادی بسیج هزینه می‌شود.

متن ردیف یک تبصره ۱۹ ماده واحده لایحه بودجه نیز به این شرح است: به دولت اجازه داده می‌شود تا ده‌درصد (۱۰%) از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هر دستگاه اجرائی مندرج در این قانون را کسر و به ردیف شماره ۳۷-۵۵۰۰۰۰ واریز کند تا با اعتبار مصوب طرح‌ها و زیرطرح‌های دستگاه اجرائی مندرج در پیوست شماره (۱) این قانون، در قالب یارانه سود، وجوه اداره‌شده و یا کمک، برای قرارداد‌های مذکور اختصاص دهد. جابجایی اعتبارات، طرح‌ها و زیرطرح‌های مندرج در قسمت دوم پیوست شماره (۱) این قانون و اولویت‌بندی آن‌ها توسط سازمان برنامه و بودجه کشور انجام می‌شود. نحوه توزیع اعتبارات طرح (پروژه)‌های استانی توسط شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تعیین می‌شود.

بخش‌های خصوصی، تعاونی و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند تأمین مالی را از طریق روشهایی، چون تأمین مالی خارجی (موضوع بند (الف) تبصره (۳) این قانون)، منابع بانکی، بازار سرمایه و تسهیلات ریالی و ارزی صندوق توسعه ملی (با رعایت قوانین و مقررات موضوعه) انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار