معاون استاندار:

اقدامات پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان ضروری است

مرعشی گفت: اقدامات پیشگیرانه از شیوع کرونا در استان ضروری است و نباید به آمدن واکسن این ویروس اکتفا کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد هادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا سیستان و بلوچستان با محوریت طرح شهید سلیمانی گفت : براساس ارزیابی‌های انجام شده ۶۰ درصد مردم استان پیشگیری‌های لازم در زمینه ویروس کرونا را انجام می‌دهند که این کافی نیست.

او با بیان اینکه همگان باید از خود و خانواده برای پیشگیری از ویروس کرونا اقدامات لازم را انجام دهند افزود: فضای مجازی، صدا سیما و سایر رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نقش مهم و راهبردی دارند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اگر با موج جدید ویروس کرونا درگیر شویم عواقب بسیار سنگین و وحشتناک خواهد بود گفت: تعطیلات نوروز در پیش است اما سلامت بسیار مهمتر و باید در این زمینه به کمک نهادهای ذی‌ربط اقدامات لازم را انجام دهیم.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه در۲ هفته آخر سالجاری طرح شهید سلیمانی با جدیت بیشتری انجام می‌شود گفت: به عنوان بسیج به دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل، ایرانشهر و زاهدان اعلام آمادگی کرده که محدودیتی در موضوع نیروی انسانی با تجربه و آموزش دیده نداشته و به هر میزانی آماده ارائه خدمت هستیم.

سردار احمد شفاهی با بیان اینکه امیدواریم با قوت بیشتر طرح شهید سلیمانی را ادامه و در بحث بیماریابی کمک کنیم افزود: به عنوان بسیج افراد بیمار شناسایی شده را کنترل و ۱۰ نفر از نزدیکانی که با این افراد سروکار داشتند شناسایی و اقدامات لازم برای تست انجام می‌شود.

او با بیان اینکه در اجرای بهتر طرح شهید سلیمانی همکاران ما در استانداری نقش بسیار مهمی دارند تصریح کرد: یکی از مزیت‌های این طرح که برنامه‌ریزی آن انجام شده روی کار آوردن اقشار بوده یعنی در مورد اصنافی که مبتلا به ویروس کرونا هستند با همکاری نهادهای ذیربط اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به حمایت از خانواده‌هایی که دچار آسیب شده‌اند خاطرنشان کرد: در این راستا با همه ظرفیت‌هایی که در استان است در ماه جاری به افراد نیازمند کمک‌های معیشتی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار