شناور داخلی سازی دریاپاک به آب انداخته شد

شناور پاکسازی آلودگی های نفتی دریاپاک که به همت متخصصان داخلی ساخته شده به آب انداخته شد.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز طی مراسمی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی شناور ویژه پاکسازی آلودگی‎های نفتی در دریا و چندین پروژه بندری و دریایی شامل سیستم اطفای حریق بندر مروارید خارگ، برق رسانی به اسکله بندر مروارید، اتصال به سامانه بین‌المللی ناوتکس و تعمیرات اساسی تاسیسات زیربنایی به بهره‎ برداری رسید و از طرح تدقیق مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر نیز رونمایی شد.

براساس این گزارش امروز؛ شناور ویژه پاک سازی آلودگی‎های نفتی دریا پاک ۱ به آب انداخته شد، این شناور نخستین و بزرگ‌ترین شناور چندمنظوره مقابله با آلودگی‌های نفتی است که توسط متخصصان ایرانی نهایی و به بهره‌برداری رسید. مبلغ سرمایه‌گذاری این شناور معادل ۲۱ میلیون یورو از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی است.

طول این شناور حدود ۵۵،۵، عرض آن ۱۳ و ارتفاع آن ۶ متر و دارای آبخور ۴ متری است و حداکثر تا ۱۶ گره دریایی امکان حرکت دارد و ظرفیت حمل ۲۲ خدمه دریایی را داشته که ۱۰ نفر خدمه و ۱۲ نفر پرسنل مقابله با آلودگی‌های نفتی هستند و ظرفیت مخزن جمع‌آوری آلودگی نفتی آن ۵۵۰ مترمکعب است.

همچنین طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان بوشهر به عنوان دومین طرح تدقیق استانی پس از مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور، توسط سازمان بنادر و دریانوردی شروع شد و از ۵ گام مطالعات پیش نیاز، مطالعات موضوعی، مطالعات تلفیق، فاز اجرا و خدمات آموزشی و اطلاع رسانی (گام پنجم) تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش، پروژه سیستم اطفای حریق ثابت بندر مروارید خارگ با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال و با هدف ارتقای سطح ایمنی بندری اجرا شد.

دومین پروژه، شامل تعمیرات اساسی تاسیسات زیربنایی محوطه بندر بوشهر حدفاصل درب ورود تا انبار شماره ۶ است که با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال و با هدف حفظ زیرساخت‏‌های بندری اجرا شده است.

پروژه برق رسانی به اسکله بندر مروارید خارگ نیز با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و با هدف ارتقای سطح ایمنی، افزایش امنیت و بهره وری اجرا شده است.

اتصال سامانه بین المللی ناوتکس بوشهر، خارگ، گناوه، محمدعامری، کنگان، دیر، بوالخیر، ریگ و لاور ساحلی به شبکه سراسری از طریق فیبر نوری و تجهیز و راه اندازی سیستم مخابراتی ترمینال مسافربری بندر بوشهر از دیگر طرح‌های توسعه‌ای است که با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار