کاشت نهال با حضور استاندار خوزستان

استاندار خوزستان گفت: یکی از امور بسیار ارزنده در دین مبین اسلام کاشت درخت است که هر سال در روز درختکاری تکرار می‌شود.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تبریک  به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری گفت: درختکاری، یکی از اموربسیار ارزنده در دین مبین اسلام است که در زمان حضرت پیامبر اکرم (ص) رواج پیدا کرد و هر سال در کشور تکرار می‌شود.

او افزود: از مهم‌ترین رسالت‌های جهادگران منابع طبیعی و امور جنگل ها، بیابان زدایی و آبخیزداری  و کمک به کشت زمین‌های شیب دار و جنگل‌ها در مناطقی با منشا ریزگرد‌ها است‌.

سلیمانی دشتکی بیان داشت: امیدوارم روزی برسد که آثار ریزگرد‌ها و گرد و غبار در بیابان‌ها و نقاط منشا آن را با درختکاری و با جنگل کاری بطور کامل محو کنیم و ان شاءالله شاهد ریزگرد‌ها در کشور و استان نباشیم.

استاندار خوزستان  تصریح کرد: اگر هر فردی به خود اختیار دهد و  به درختکاری کمک کند، ممکن است اجماع ملی و عمومی به وجود بیایدکه  یک تحول خوبی در این زمینه به وجود می آید  که طبق بررسی‌های انجام شده خوزستان در این زمینه‌ها موفق بوده است.

او در پایان گفت: امیدوارم با همکاری همه مسئولان در سطح خوزستان  در جهت جنگل کاری و آبخیزداری و  رفع بلایای طبیعی به هم کمک کنیم و  زودتر به نتیجه مثبتی برسیم.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.