معاون حقوقی سازمان تامین اجتماعی خبر داد؛

پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان از دیون دولت به تامین اجتماعی در بودجه سال ۱۴۰۰

جواهری گفت: رد بخشی از دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی به مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ به تصویب رسید.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ابراهیم جواهری معاون حقوقی، مجلس و امور بین الملل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: با تدبیر و پیگیری مجدانه صورت گرفته از سوی دکتر سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و حمایت دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین موافقت دولت مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان در قالب تبصره ۲ بند و بودجه ۱۴۰۰ به سازمان تامین اجتماعی اختصاص یافت و سهم سازمان تامین اجتماعی از سایر دستگاه‌ها تفکیک شد.

جواهری با بیان اینکه در بودجه سال جاری ردیف مستقلی در لایحه دولت برای پرداخت مطالبات تامین اجتماعی لحاظ شده است، گفت: مبلغ پیش‌بینی شده در لایحه دولت پاسخگوی نیاز سازمان تامین اجتماعی نبود و با پیشنهاد حسینعلی حاجی دلیگانی، سقف این بند از بودجه به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و با پیشنهاد دکتر عبدالرضا مصری سهم سازمان تامین اجتماعی از سایر دستگاه‌ها تفکیک شد و مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: دغدغه رئیس محترم مجلس شورای اسلامی نیز توزیع عادلانه این مبلغ بود و پس از بازگشت بودجه به کمیسیون تلفیق  پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی به تصویب کمیسیون رسید.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور بین الملل سازمان تامین اجتماعی با تشکر از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین تشکر از موافقت نماینده دولت در کمیسیون تلفیق با پیشنهادات مطروحه از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدوارم مصوبه امروز کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی برسد و با اجرایی شدن این قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان و بهبود و ارتقا خدمات سازمان تامین اجتماعی به نحو مطلوب انجام شود و شاهد افزایش رضایتمندی جامعه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی باشیم.

جواهری پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی برای بهبود شرایط مالی و ارتقا خدمات این سازمان را خواست و مطالبه تشکل‌های کارگران و بازنشستگان دانست و گفت: این تشکل‌ها تلاش و پیگیری زیادی درباره مصوبه امروز کمیسیون تلفیق داشتند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
هرسال این ور عید بوق و کرنا میکنن حقوقا افزایش پیدا میکنه حسابی که قیمتا رفت بالا بعد میگن بودجه تامین نشد و دولت بدهیاشون رو نداد بازهم مستمری بگیران میمونن و شرمندگی بی‌پولی گرونی
آخرین اخبار