معاون عمرانی استاندار قزوین:

اقدام ملی دستور کار اول شورای مسکن استان قزوین است

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: اقدام ملی دستور کار اول شورای مسکن استان قرار دارد و رعایت مقررات ملی، کیفی سازی و قیمت مناسب از اولویت های این طرح است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن در استان متناسب با برنامه زمانبندی گفت: موضوعات مربوط به اجرای طرح اقدام ملی مسکن به عنوان مهمترین دستور کار‌های شورای مسکن همواره مورد کنترل، پیگیری و نظارت قرار دارد.

فرخ زاد افزود: در همین راستا و بر اساس بازدید‌های انجام شده توسط نظارت عالیه استان تذکرات و نکات مربوط به رعایت مقررات ملی ساختمان و لحاظ نمودن کیفیت در اجرای پروژه‌های طرح اقدام ملی به پیمانکار مجموع ۴۰۰ واحدی توسط اداره کل راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

معاون عمرانی استاندار اضافه کرد: از مجموع ۱۲۰۰ واحد مسکونی تخصیصی به کارگزار ۴۰۰ واحد در طرح اقدام ملی مسکن شروع شده است.

او ادامه داد: با وجود تاکیدات لازم برای پیشگیری از ایجاد تعلل در اجرای پروژه، لحاظ نمودن ایمنی و استفاده از طرح مناسب معماری و شهری از ابتدا در دستور کار قرار داشته است.

فرخ زاد با اشاره به استفاده از ساختمان‌های دو طبقه در این طرح عنوان کرد: می‌توانستیم از ساختمان‌های بلند مرتبه هم استفاده کنیم، ولی پیگیری‌هایی انجام شد تا بتوانیم با اجرای این طرح در ورودی شهر ضمن کاهش تراکم، سرانه خدمات شهری را ارتقا بدهیم.

او گفت: تعداد متقاضیان اقدام ملی در مرحله چهارم به ۱۷ هزار نفر رسید که این تعداد با حدود ۱۳ هزار نفری که در مراحل قبلی ثبت نام کرده بودند به مجموع ۳۰ هزار نفر رسیده که مراحل پالایش و تایید نهایی واجدین شرایط با توجه به ظرفیت استان در حال انجام است.

معاون عمرانی استاندار اظهار کرد: اراضی اختصاص یافته به طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های مختلف از جمله مهرگان، آبیک، تاکستان، بویین زهرا، اقبالیه، اسفرورین، بیدستان، محمودآباد ۴۰ هکتار می‌باشد و در آبگرم، آوج و تاکستان بر اساس تفاهم نامه‌ای که با اوقاف منعقد خواهد شد و در اراضی فاز ۲ مهرگان، اقبالیه و الوند اراضی در حال آماده سازی هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.