رئیس پلیس راهور ناجا:

هیچ خودروی قاچاقی شماره گذاری نمی‌شود

سردار هادیانفر درباره خودرو‌های قاچاق و خودرو‌هایی که با پلاک خودرو‌های دیگر تردد می‌کنند، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: فرآیند شماره گذاری قاعده خود را دارد و بیشترین خودرو‌های خارجی که در داخل کشور وجود دارد، خودرو‌های مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ است و از سال ۹۷ ورود خودرو‌های خارجی به داخل کشور ممنوع شده است.

وی ادامه داد: فرآیند شماره گذاری در پلیس راهور ناجا با دسترسی به سامانه‌های گمرک، وزارت صمت، استاندارد، محیط زیست انجام می‌شود. بعد از مصوبه هیات دولت در سال ۹۷ هیچ خودرویی نباید وارد کشور می‌شد، ولی براساس مصوبات دولت ۱۳ هزار خودرویی که در گمرک معطل بودند اجازه شماره گذاری پیدا کردند، این‌ها و خودرو‌های مثل خودرو‌های استثنا هستند و در حال شماره گذاری اند.

سردار هادیانفر گفت: خودرویی به صورت قاچاق شماره گذاری نمی‌شود و در گزارشی که پخش شد و گفته شد که خودرویی در پارکینگ با قیمت ۱۸ میلیارد است متعلق به سفارتخانه‌ای بوده و پلاک سیاسی داشته که براساس قانون می‌توانستند آن را به فروش برسانند و تبدیل به پلاک شخصی کنند. منتهی بعضی از خودرو‌ها با پلاک‌های جعلی تردد می‌کنند و یا با اسناد جعلی به مردم فروخته می‌شوند، که آن هم قاعده خود را دارند و عمده آن‌ها در پارکینگ‌ها و گمرک توقیف هستند و با دستور قضایی مصادره می‌شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: بخشی از این‌ها خودور‌ها هم اگر وارد کشور می‌شوند به صورت قطعه شده هستند و آنچه که فرد قاچاقچی در گزارش عنوان می‌کند که خودرو ۴ میلیارد قیمت دارد در صورتی که ۱۸ میلیارد ارزش دارد قطعا با پلاک جعلی است و اگر مصداقی وجود دارند بگویند که ما بررسی‌های خود را انجام دهیم.

وی ادامه داد: برخی افراد به دلیل تفاخری که در خودرو خارجی وجود دارد پلاک خودرو‌های دیگر را بر روی آن‌ها نصب می‌کنند و به محض رویت توسط ماموران این خودرو‌ها متوقف می‌شوند و یا با خودرو‌های چپی همین کار را می‌کنند‌. تعداد زیادی از این خودرو‌ها در پارکینگ‌ها وجود دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: این عزیزی که این گزارش را تهیه کرده بیشتر در پارکینگ‌های پلیس بوده که توقیف شده اند و یا در سازمان اموال تملیکی و یا در سیر مقام قضایی با ظن قاچاق هستند که در حال رسیدگی است، باز من تاکید میکنم که هیچ خودرویی بدون مجوز دولت و براساس قانون در خودرو‌های وارداتی، پلاک نخواهد شد، به خصوص ورود خودرو‌های لوکس و تولید آمریکا کلا از سال ۹۸ ممنوع شده و حتی مربوط به سفارتخانه‌ها هم باشد این خودرو‌ها پلاک نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
خب خودرو را آزاد کنید. این سود هنگفت به جیب چه کسی می ره؟ چرا یک ایرانی نمی دونه خودروی دلخواه خودش را انتخاب کنه و استفاده کنه.این خودروها لوکس نیستند با رانت و پارتی و... قیمتش را بردند بالا و لوکس کردند. چرا بقول خودتون یک سفارت خارجی باید یک خودرو وارد کنه و بعد به قیمت چند ده برابر به ایرانی ها بفروشه!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی قاسمی
۰۰:۰۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
اینکه وارد کنندگان خودرو، ارز را از کشور خارج می کنند و با این کار خود ضربه به اقتصاد می زنند و پس از و ارد کردن خودرو خارجی، با پلاک موقت پلیس به بهانه منطقه ازاد، بعضا تا شعاع چهار صد کیلومتر تردد می کنند مثل کل استان گیلان، سپس باز هم به بهانه حقوق مکتسبه، به کمک پلیس پلاک ان ها ملی می شود، باز هم به بهانه ارز بر بودن آن، آن را با قیمت های میلیاردی می فروشند، و چند برابر سود می کنند، و در این جا هم با این کار خود به اقتصاد مردم ضعیف ضربات مهلک وارد می سازند، دست آخر هم پلیس بی گناهه، چون مدارک وارد کننده کامله، هم گمرک بی گناهه، هم وزارت اقتصاد و هم وزارت صمت،هیچ کس نمی گه چطوری اون مدارک کامل شده، هیچ کس نمی گه چطوری اون مدارک کامل سازی شده،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
پارتی داشتع باشی شماره گذاری هم میشه
آخرین اخبار