بهره برداری از ۲۹ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری

به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری، ۲۹ طرح منابع‌طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری افتتاح و بهره‌برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری، ۲۹ طرح منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در این استان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان افتتاح و بهره‌برداری شد.

سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در آیین بهره برداری از این طرح‌ها گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۳۶ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی هزینه شده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: این طرح‌ها شامل چهار طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری به وسعت ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار، سه طرح جنگل به مساحت ۱۲۹ هکتار و ۲۲ طرح کشت گیاهان دارویی برابر دو هزار و ۲۵۹ هکتار است و با افتتاح و بهره‌برداری از این تعداد طرح زمینه اشتغال ۱۴ هزار و ۳۶ نفر فراهم شد که از این تعداد ۱۳ هزار و ۸۷۱ شغل به‌صورت مستقیم و ۱۶۵ شغل به طور مستقیم است.

صالحی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار عرصه منابع‌طبیعی دارد که از این سطح ۳۰۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع است و ۵۵ درصد عرصه‌های مرتعی استان به‌علت خشکسالی‌ها و دام مازاد، پس‌رونده است.

او با اشاره به قرارگرفتن سه حوضه آبخیز کشور شامل زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز در چهارمحال و بختیاری گفت: در این حوضه‌ها ۷۰۰ هکتار برای طرح‌های آبخیزداری مطالعه و عملیات اجرایی ۳۵۰ هکتار آن اقدام شده است و امسال ۷۸ طرح منابع‌طبیعی و آبخیزداری از محل اعتبارات ملی، استانی و صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار گرفته است.

صالحی با اشاره به لزوم احترام انسان‌ها به طبیعت و محیط‌زیست و ضرورت فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی افزود: مهم‌ترین عامل گرفتاری‌های کنونی انسان‌ها، بی‌‎توجهی‌ها به منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در گذشته است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.