امام جمعه ایلام:

تلاش برای رفع مشکل دیگران انسان‌ها را به تعالی می‌رساند

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: تلاش برای رفع مشکل دیگران خصوصا اقشار ضعیف و نیازمند، انسان‌ها را به تعالی می‌رساند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛حجت الاسلام کریمی تبار نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با تعدادی از مدیران و کارکنان کمیته امداد استان ایلام که در آستانه هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد صورت گرفت گفت: یکی از مشکلات دنیای سرمایه داری در جهان امروز این است که افراد اغلب برای رفع مشکلات خود و انباشتن به دارایی‌های خود تلاش می‌کنند و چندان به فکر دیگران نیستند.

او افزود: خوشبختانه در کشور ما حس نوعدوستی و کمک به دیگران از دیرباز وجود داشته و تعیین مناسبت‌هایی همچون هفته احسان و نیکوکاری در ترویج چنین سنت‌های حسنه‌ای بسیار تأثیرگذار بوده است.

امام جمعه ایلام در ادامه با عنوان اینکه استان ایلام در ابعاد مختلفی ظرفیت‌های کم نظیری برای توسعه دارد بیان کرد: اگر از همه این ظرفیت‌ها استفاده شود با توسعه اشتغال زایی محرومیت‌ها به حداقل می‌رسد.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه به برخی فعالیت‌های کمیته امداد اشاره کرد و افزود: سیاست توانمند سازی و ایجاد شغل برای مددجویان و ایجاد درآمد پایدار برای آنان از بهترین رویکرد‌های کمیته امداد بوده که در نتیجه چنین سیاستی خانواده‌های بسیاری در سال‌های اخیر از افرادی مستمری بگیر و نیازمند به افرادی توانمند و تولید کننده تبدیل شده اند.

او اضافه کرد: در زمینه ساخت و تهیه مسکن برای نیازمندان هم شاهد تلاش‌های کم نظیر کمیته امداد بوده ایم و اینکه هم اکنون در برخی شهرستان‌ها و مناطق این استان نیاز مسکن قشر مددجو با تلاش کمیته امداد به صفر رسیده است قابل ستایش است.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به خدمات فرهنگی کمیته امداد ایلام به نیازمندان یادآور شد: اینکه این نهاد در کنار خدمات حمایتی، معیشتی و اقتصادی به مددجویان، فعالیت‌های فرهنگی و دینی این خانواده را هم مد نظر قرار داده است قابل تقدیر است.

امام جمعه ایلام فعالیت امدادگری را از مشاغل بسیار ارزشمند جامعه برشمرد و گفت: در این فرایند ارتباز کارکنان کمیته امداد با قشر مددجو ارتباطی از نوع اداری نیست بلکه یک ارتباط صمیمانه، عاطفی و محبت آمیز است که باعث آرامش بخشیدن به خانواده‌های مددجو می‌شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.