تحقیقات اف بی آی در خصوص ارتباط حمله کنندگان به کنگره با قانونگذاران آمریکایی

اف بی آی در حال انجام تحقیقاتی در خصوص ارتباط میان حمله کنندگان به ساختمان کنگره با قانونگذاران آمریکایی است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، بازرسان اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) در حال بازبینی تماس‌های ضبط شده میان اعضای گنگره و آشوبگرانی هستند که به ساختمان کنگره یورش بردند.

شبکه خبری سی ان ان به نقل از برخی مقامات آمریکایی اعلام کرد تحقیقات اف بی آی شامل این مسأله است که آیا قانونگذاران آمریکایی دانسته یا نادانسته به هواداران ترامپ که تلاش داشتند تا مانع تأیید گواهی پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شوند، کمک کرده اند یا خیر.

بر اساس گزارش سی ان ان، مقامات آمریکایی گفته اند اطلاعات نشان می‌دهد تماس‌هایی میان مظنونان آشوبگر و قانونگذاران کنگره در تاریخ ششم ژانویه (روز حمله به کنگره) و یا حوالی این تاریخ در جریان بوده است. این مقامات البته گفته اند، نشانگر اطلاعات به دست آمده لزوما نشانگر اقدامات نادرست قانونگذاران نیست و این تحقیقات به شکل مستقیم، اعضای کنگره را هدف نگرفته است.

یکی از مقامات آمربکایی گفته است وزارت دادگستری هم اکنون بیش از بیست و چهار دادستان دارد که در حال تحقیق در خصوص کمک مالی به آشوبگران و نیز نقش قانونگذاران در این مسأله هستند.

مقامات اجرای قانون تلاش دارند تا با استفاده از داده‌های برج تلفن همراه، شناسایی کنند چه افرادی به هنگام خشونت در پایتخت بودند.

روز گذشته نیز رسانه‌های خبری اعلام کردند پلیس آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که یک گروه شبه نظامی شناسایی‌شده تصمیم دارد به ساختمان کنگره حملاتی صورت دهد. در بیانیه پلیس آمده بود که این افراطیون راست‌گرا بخشی از هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا هستند که در ششم ژانویه سال جاری به ساختمان کنگره یورش آورده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار