استفاده از فناوری Hi-Fi در تراشه صوتی کوالکام

شرکت کوالکام روز گذشته از پردازنده صوتی Snapdragon Sound با پشتیبانی از فناوری Hi-Fi رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت کوالکام روز تراشه Snapdragon Sound را معرفی کرد که طبق اعلام این شرکت انقلابی بزرگ در حوزه صوت گوشی‌های هوشمند به پا خواهد کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده این تراشه می‌تواند کیفیت صدا را هنگام گوشی دادن به موسیقی یا سایر وسایل پخش کننده صوت افزایش دهد. معاون شرکت کوالکام هدف از ساخت این تراشه را بالاتر بردن کیفیت صدا هنگام استفاده از ابزارهای بیسیم اعلام کرده است.

گوشی‌هایی که این تراشه در آن‌ها کار گذاشته شود به طور کاملSoC های صوتی بلوتوث و کدک‌هایی مانند aptX Adaptive را برای دسترسی به پخش موسیقی با فناوری Hi-Fi در بین فرکانس 24 تا 96 کیلوهرتز در اختیار افراد قرار خواهد داد. مفهوم صدا بیسیم با کیفیت بالا برای گوشی‌های اندرویدی چیز جدیدی نیست چرا که سونی با فناوری LDAC تا حد بسیار زیادی به این کیفیت دست یافته است. علاوه بر این تراشه Snapdragon Sound می‌تواند امواج صوتی را تا سه برابر حالت فعلی و با فناوری SBC رمزگذاری کند.

فناوری Hi-Fi در تراشه صوتی کوالکام

پشتیبانی محصولات نسبتا قدیمی از تراشه Snapdragon Sound 

در حال حاضر قطعات تولید شده توسط شرکت کوالکام در محصولات مختلف شرکت‌هایی نظیر Jabra، Bose، Anker، Audio-Technica و چند شرکت دیگر یافت می‌شود و امکان پشتیبانی هدفون‌های این شرکت‌ها از تراشه Snapdragon Sound روی آن‌ها وجود دارد و بر اساس اعلام شرکت کوالکام برای استفاده از این قابلیت‌ها نیازی به بروزرسانی محصولات خریداری شده توسط کاربران وجود ندارد.

شرکت کوالکام درباره میزان تاخیر تراشه صوتی این شرکت نیز اعلام کرده است که حداکثر میزان تاخیر 89 میلی ثانیه خواهد بود که تقریبا اصلا احساس نخواهد شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده قرار است تا ماه آینده اولین محصول استفاده کننده از تراشه Snapdragon Sound رونمایی و وارد بازار شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.