امروز صبح ساکنان محله سرقنات ایذه در اعتراض به تخلیه پسماند‌ها در موسوم به کوره‌ها و بوی بد ناشی از سوختن پسماند‌ها روبروی شهرداری تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امروز صبح جمعی از شهروندان ساکن محله سرقنات ایذه در اعتراض به تخلیه و دفع زباله‌های شهری در منطقه موسوم به کوره‌ها در مقابل شهرداری ایذه تجمع کردند.

مصطفی محمدی یکی از شهروندان ایذه‌ای در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کوره‌ها یکی از مناطق مهم برای مردم ایذه است، زیرا آب شرب نیز از همین محل تامین می‌شود و حالا با انباشت زباله ها، خطرات زیست محیطی را برای مردم به دنبال خواهد داشت.

او افزود: علاوه بر این بوی بد ناشی از سوختن زباله‌ها به شدت مردم را اذیت می‌کند و در برخی مناطق نمی‌توان پنجره خانه‌ها را باز کرد.

تماس‌های مکرر ما با شهرداری ایذه بی جواب ماند.


بیشتر بخوانید


تجمع اهالی سرقنات ایذه در اعتراض به دفع زباله در این منطقه

معضل دفع زباله در ایذه به زمانی باز میگردد که اهالی روستای راسفند و نوترکی که از بوی بد زباله کلافه شده بودند در اقدامی از ورود خودرو‌های حامل زباله در این ناحیه جلوگیری کردند و پس از آن شهرداری ایذه در اقدامی فوری محل دفع پسماند‌ها را به نزدیکی یکی از بزرگترین آبخوان‌های شهری ایذه منتقل کرد.

اما هفته گذشته مراد شمولی دادستان عمومی شهرستان ایذه، شهرداری این شهر را از تخلیه زباله در کوره‌های سرقنات منع کرد، پس از آن شهرداری مجددا اقدام به انتقال زباله‌های شهری به منطقه نوترکی و راسفند نمود که این بار نیز با اعتراض اهالی مواجه شد. ۳ روز پیش و در تاریخ ۲۱ اسفند ماه نیز اهالی راسفند و نوترکی با تجمع در مقابل دادستانی ایذه خواستار ممنوعیت دفع زباله در این روستا‌ها شدند.

تجمع اهالی سرقنات ایذه در اعتراض به دفع زباله در این منطقه

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.