استاندار: سند آمایش سیستان و بلوچستان نیازمند مشارکت همگان است

موهبتی گفت: سند آمایش برای خوب و اثرگذار بودن در استان نیازمند مشارکت و توجه همگان در سطوح مختلف است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمد علی موهبتی   استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در سند آمایش اولویت‌های سند استانی و کشوری و مزیت‌های منطقه، بخش و شهرستان نیز توجه خواهد شد گفت: بعضی از اسناد که امروز برای پنج شهرستان ارائه شد باید حتماً تصویب و یا حداقل در تضاد نبوده بلکه مکمل و هم‌افزا با سند توسعه سواحل مکران باشد.

او با اشاره به اهمیت دادن به اولویت‌ها در این اسناد افزود: اولویت‌های استانی حتماً تطبیق‌یافته با اولویت‌های شهرستانی نیست به گونه‌ای که در سند آمایش تجارت و ترانزیت مزیت اول سیستان و بلوچستان و بعد بخش معادن، حوزه گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی، صیادی و دامداری بوده که قطعا با اولویت‌های شهرستان‌های مختلف متفاوت خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در این سند به اولویت‌های استانی توجه خواهد شد گفت: از اینرو اول در سطح استانی سند آمایش با مشارکت مدیران استانی، دستگاه‌های اجرایی، فرهیختگان، تحصیل‌کرده‌گان، دانشگاهیان، جمع گروه‌ها و تشکل‌های موثر ارائه شد.

او با اشاره به اینکه آن‌هایی که دلشان می‌سوزد و آینده بهتری را برای سیستان و بلوچستان می‌خواهند باید هم‌اینک وقت برای سند آمایش وقت بگذارند افزود: امکان ندارد وقتی نیاز است نقطه نظر دهیم و دیگر هیچ زمانی نگذاریم در این حالت مثل این می‌ماند که تیری از کمان در رفته اما به مقصد و هدف نرسد.

موهبتی با بیان اینکه حتما فرمانداران، مدیران استانی، مدیران شهرستانی، مدیران بخش‌ها، فرهنگیان، دانشگاهیان، معتمدان، شوراها و دهیاران باید در سند آمایش وقت بگذارند زیرا اسناد محرمانه نبوده و در منظر همگان است تصریح کرد: هم‌اینک بخشی از مقدمات انجام شده در حوزه این سند که قبلاً مصوب کردیم رونمایی می‌شود زیرا ابتدا باید در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و کارگروه زیربنایی تصویب شده بعد به اینجا بیاید.

او  با اشاره به اینکه اگر سند هم خوب باشد یک اتفاقاتی می‌افتد که اهداف محقق نشود خاطرنشان کرد: زمانیکه بعضی از اهداف سندها محقق نمی‌شود بخشی مربوط به برنامه‌ریزی بیرونی بوده که دشمن تفرقه ایجاد و آن را مدیریت می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه محقق نشدن اهداف سندها در بخش دیگر به علت نادانی درونی است که گاهی دست به حرکت‌هایی می‌زند بیان کرد: چابهار و نقش‌آفرینی آن از هیچ کس پوشیده نیست ولی عده‌ای فرصت‌طلب، تمامیت‌خواه در قاعده فردی و حقیقی رفتارهای سخیف و ناهنجار از خود نشان و گفتمان و قلم‌هاشان نتیجه‌اش ایجاد یاس و نامیدی و عدم تحقق برنامه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار