شناسایی عوارض پوستی ناشی از تزریق واکسن آمریکایی علیه کرونا

گروهی از محققان آمریکایی اعلام کردند که ۱۲ نفر از افرادی که واکسن مدرنا را دریافت کردند دچار عوارض پوستی شدند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، ممکن است استفاده از واکسن مدرنا علیه ویروس کرونا بیش از ۱۰ روز پس از تزریق دوز اول باعث بروز التهاب و بثورات پوستی شود.

محققان آمریکایی این مطلب را در نامه منتشره در مجله پزشکی New England Journal of Medicine اعلام کردند. در نامه تیم پزشکان آمریکایی آمده است: «اطلاع می‌دهیم که در ۱۲ بیمار پس از برطرف شدن کامل علائم جانبی و سیستمی مرتبط با واکسیناسیون در نزدیکی محل تزریق عارضه پوستی ظاهر شده است.»

گفته می‌شود که به طور متوسط ​​، بثورات در روز هشتم پس از تزریق اولین دوز واکسن ظاهر می‌شوند در کل، چنین واکنشی در محدوده چهار تا ۱۱ روز رخ داده است. وب سایت New England Journal of Medicine مجله حاوی جدولی است که شامل عکس‌هایی از مناطق آسیب دیده هر ۱۲ بیمار با واکنش شناسایی شده است.

با وجود مشکلاتی که به وجود آمده، پزشکان بیماران را متقاعد کردند که دوز دوم واکسن را بزنند و واکسیناسیون را کامل کنند. بعد از واکسیناسیون دوم، فقط سه نفر التهاب پوستی با همان شدت را تجربه کردند، سه نفر دیگر واکنش خفیف تری داشتند، نیمی از بقیه واکسیناسیون دوم را بدون عارضه انجام دادند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار