کاشت ۱۱۰ نهال به یاد شهدا در ملایر

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر از کاشت یک هزار و ۱۰۰ اصله نهال به یاد یک هزار و ۱۰۰ شهید این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، زنگنه، سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: هفته منابع طبیعی از ۱۵ اسفند با شعار «همه با هم جهاد، برای حفاظت از منابع طبیعی» شروع شده و بیش از ده برنامه محوری همزمان با این هفته در سطح شهرستان ملایر در حال اجرا است.

او با بیان اینکه هرکدام از روزهای هفته منابع طبیعی با عناوین مختلف نام‌گذاری شده است، گفت: متناسب با نام‌گذاری عناوین، برنامه‌هایی با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در نقاط مختلف شهرستان انجام خواهد شد.

برگزاری جشن ملی روز درختکاری در بام ملایر با حضور مسئولان را ازجمله برنامه‌های هفته منابع طبیعی برشمرد و گفت: شرکت در نماز جمعه و توزیع نهال و بروشور بین نمازگزاران، برگزاری مراسم درختکاری و کاشت نهال در محل دانشگاه و پیاده‌روی با مشارکت بسیج و کاشت نهال در المان شهدا و کاشت نهال در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان از جمله برنامه‌های این اداره است.

زنگنه در ادامه با بیان اینکه هم‌زمان با هفته منابع طبیعی حدود ۲۰۰ هزار اصله نهال در ملایر کاشته می‌شود، از کاشت یک هزار و ۱۰۰ اصله نهال به یاد یک هزار و ۱۰۰ شهید ملایر خبر داد و گفت: این نهال‌ها با حضور بسیجیان و خانواده‌های معظم شهدا به یاد شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت کاشته می‌شود.

او را برای انسان‌ها مهم برشمرد و گفت: در حال حاضر ۱۷۱ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی در ملایر داریم، اما جنگل طبیعی در شهرستان ملایر وجود ندارد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر بیان کرد: ۴ هزار و ۸۸۳ هکتار اراضی جنگلی در ملایر داریم که ۱۲۸ هکتار از این اراضی، ذخیره‌گاه جنگلی، یک هزار و ۱۱۵ هکتار جنگل‌های دست کاشت و ۱۳۸ هزار هکتار نیز مراتع شهرستان است.

زنگنه از تولید سالانه یک‌میلیون اصله نهال در نهالستان قدس ملایر به‌عنوان تنها نهالستان استان همدان خبر داد و گفت: این نهال‌ها شامل صنوبر، زبان‌گنجشک، داغداغان، شن، کاتالپا، بادامک، زرشک، سماق، بلوط، بادام شیرین، آیلان، سنجد، سرو خمره‌ای و توت است.

او به جذب همیاران طبیعت اشاره کرد و گفت: دوستداران به حفظ منابع طبیعی به‌صورت داوطلبانه، می‌توانند با ثبت‌نام در طرح همیاران طبیعت، به‌عنوان همیار دانش‌آموز، همیار مروج و همیار محافظ طبیعت با منابع طبیعی همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
درود بر شهدای گرانقدر