وزیر ارشاد:

کتابخانه‌های عمومی به باشگاه فرهنگی تبدیل می‌شوند

صالحی گفت: کتابخانه‌ها را از قرائت خانه و مرکز امانت کتاب به باشگاه‌های فرهنگی مبتنی بر کتاب تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سیدعباس صالحی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی صبح شنبه در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با اشاره به اینکه یزد یکی از کانون‌های فرهنگ مکتوب ایران اسلامی است، گفت: امروز شاهدیم که در آستانه بهار طبیعت، بهار اندیشه نیز در این شهرستان شکوفه زده و ثمرات آن بیش از پیش بر این محیط و این منطقه پرتو افشانی خواهد کرد.

او افزود: علمی عمل کردن در فعالیت‌ها یکی از رویکرد‌های مهم وزارت ارشاد است و یکی از اتفاقات خوب در این زمینه، انجمن‌های علمی کتابخانه‌های عمومی کشور بود که بیش از هزار نفر از متخصصان حوزه علمی کتابخانه در این محفل حضور دارند و پشتوانه جریان‌های علمی خواهند بود.

صالحی عنوان کرد: یک نگاه علمی کمک می‌کند که هم موقعیت فعلی را بهتر بشناسیم و با آینده نگری و آینده نگاری، فعالیت‌ها را به پیش ببریم.

وزیر ارشاد ادامه داد: اینکه کتابخانه از یک مرکز قرائت خانه و امانت کتاب به یک باشگاه فرهنگی مبتنی بر کتاب تبدیل شود نیز یکی از رویکرد‌های ماست که با این نگاه اتفاقات مهمی هم در برنامه کتابخانه‌ها و هم معماری کتابخانه‌ها اتفاق افتاده است.

صالحی یادآور شد: در برنامه‌های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه حدود ۳۰۰ هزار برنامه با همین نگاه اجرا شده و شاید بیش از ۴ میلیون نفر در این باشگاه اجتماعی کتابخانه‌ای حضور داشتند.

او عنوان کرد: در کنار باشگاه حقیقی، باشگاه مجازی نیز فرصت جدیدی بوده که امسال در شرایط کرونا فرصت جدی تری برای فعالیت پیدا کرده است.

وزیر ارشاد بیان کرد: تلاش ما این است که کتابخانه را به یک محیط اجتماعی و یک فضای اجتماعی سازی تبدیل کنیم.

وی، توجه ویژه به کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است و در این راستا جریان بخش کتاب کودک و نوجوان توسعه یافته و بیش از یک میلیون نفر عضو کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها داریم و تلاش ما تربیت نسل کتابخوان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار