ساخت سردیس ۲۳ نفر از مفاخر همدان

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان گفت:سردیس ۲۳ نفر از مفاخر همدان ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسین خانجانی,مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان گفت: با توجه به اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین مفاخر و مشاهیر زیادی را در خود پرورانده است تصمیم براین شد تا با معرفی و ساخت سردیس مشاهیر گامی در جهت معرفی این شخصیت ها به نسل جوان برداشته شود. 

او با تاکید بر اینکه داشته‌های همدان به لحاظ علمی، فرهنگی و ادبی باید معرفی شده و کهن بودن همدان را به رخ جهانیان بکشد، تأکید کرد: بر این اساس سازمان منظر و فضای سبز شهری قرار شد مطالعاتی داشته باشد و به مفاخر علمی و فرهنگی شهر همدان از قبل سده سیزدهم  بپردازد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان با اشاره به اینکه انتخاب آثار و هنرمندان طی چند مرحله انجام شد، گفت: کارشناسان پس از طی مراحلی به اطلاعات ۲۳ نفر از مفاخر و مشاهیر همدان دست یافتند و تاییدیه‌ها گرفته شد.

خانجانی با بیان اینکه مرحله بعدی کار فراخوان تصویرسازی مشاهیر بود تصریح کرد: در مرحله بعد فراخوان شد که هنرمندانی که می‌توانند این تصاویر را به سردیس تبدیل کنند، اعلام آمادگی کنند که ۸۰ نفر معرفی شدند.

او با بیان اینکه در نهایت هیات داوران ۳۰ نفر را برای ساخت سردیس مشاهیر همدان انتخاب کرد افزود: با انتخاب هنرمندان مقرر شد آن‌ها ماکت‌های مفاخر و مشاهیر را با اطلاعات اولیه‌ای که خودشان کسب می‌کنند ساخته و فیلم و عکس آن را به هیات داوران ارسال کنند.

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان گفت: پس از ارسال فیلم و عکس ماکت از سوی هنرمندان سرانجام ۲۳ ماکت برگزیده شد و قرار شد سردیس‌ها با ارتفاع یک متر و ۱۰ سانت و یک متر ۲۰ سانت با عرض ۶۰ سانتیمتر را بسازند.

خانجانی با بیان اینکه مفاخر و مشاهیر همدان باید بیش از این به جامعه معرفی شود، افزود: خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی، عین‌القضات همدانی، بوعلی‌سینا، باباطاهر، عراقی همدانی و بدیع‌الزمان همدانی از جمله مشاهیری هستند سردیس آن‌ها ساخته خواهد شد.

او در خصوص نصب این سردیس‌ها نیز تأکید کرد: فعلا مکان نصب آن‌ها مشخص نیست هرچند چندین گزینه مطرح است و در حال بررسی آن‌ها هستیم، اما نهایی نشده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.