معاون اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

مدرسه چمران اصفهان به نام اوقاف سند خورد

حجت الاسلام توسلی گفت: موقوفه مدرسه چمران اصفهان به نام اوقاف سند خورد و در این زمینه تعاملاتی را با آموزش و پرورش خواهیم داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام اصغر توسلی معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه طی یک ماه گذشته کمیسیون حقوقی اوقاف اداره کل اوقاف تشکیل شده است، ابراز داشت: حضور مدیرکل حقوقی سازمان اوقاف در این جلسه شایسته بوده و اولین جلسه این کمیسیون تشکیل شد.

او با بیان اینکه ۵۰۰ پرونده در دستگاه قضائی استان اصفهان در زمینه موقوفات مطرح شده است، افزود: مهم‌ترین آن مدرسه چمران در شهر اصفهان است که این مدرسه دارای ۶ هزار و ۳۰۰ متر زمین و ۳۵۰ میلیارد تومان ارزش ریالی بود که اجرای حکم داشتیم.

معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه امسال دو هزار سند را در دستور کار داشتیم، ابراز داشت: دریافت این میزان سند معادل ۱۷ درصد از اسناد کل موقوفات کشور است که تاکنون یک هزار و ۵۸۰ سند دریافت شده و اکثر این سناد ماده ۲۱ و ۲ با مساحت‌های بسیار زیاد بوده است.

تبدیل ۲۹۰ سند دفترچه‌ای موقوفات به سند تک برگی

او با بیان اینکه در زمینه تبدیل اسناد دفترچه‌ای نیز ۵۰۰ مورد تکلیف شده بود ۲۹۰ مورد معادل ۶۰ درصد آن محقق شده است، ادامه داد: در زمینه تجدید اجاره نیز ۶ هزار مورد موظفی داشتیم که تاکنون پنج هزار و ۵۶۵ مورد قطعی اجرایی شده است و ۸۰۰ مورد نیز اسکن شده است.

حجت الاسلام توسلی با بیان اینکه عقد ۴۵۰ مورد اجاره جدید نیز در دستور کار بوده است، ابراز داشت: تاکنون ۱۳۹ مورد قرارداد اجاره جدید در استان ثبت شده است.

او شش هزار و ۴۳۰ بازدید میدانی را در دستور کار امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان دانست و گفت: از این تعداد تاکنون دو هزار و ۲۵۱ مورد انجام شده، البته مابقی انجام و ثبت شده، اما تصاویر آن ثبت نشده است.


منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار