مهم‌ترین حوادث خبری امروز استان همدان:

کشف انواع مواد محترقه در تويسرکان/به دام افتادن ۱۷ سارق و کشف ۲۱فقره انواع سرقت در ملاير

مهم‌ترین حوادث استان همدان در روز شنبه ۱۶ اسفند سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛مهم‌ترین حوادث استان همدان در روز شنبه ۱۶ اسفند سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف انواع مواد محترقه و مواد غذایی احتکاری در تويسرکان

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان با اشاره به کشف انواع مواد محترقه و مواد غذایی در تويسرکان در اجرای طرح های  جمع آوری مواد محترقه و مبارزه با قاچاق کالا گفت:هزار و ۲۰۰ عدد انواع مواد محترقه و ۶کیلو گرم اکلیل و سرنگ برای ساخت ترقه‌های خطرناک دست ساز و  حدود ۴۳۰  کیلوگرم  روغن و ۵۰۰ کیلوگرم شکر احتکار شده کشف شد.

سرهنگ محمد معصومی ارزش ریالی مواد غذایی احتکاری کشف شده را  ۳۰۰ میلیون  اعلام کرد و افزود: مواد اکتشافی پس از بررسی‌ها و تحقیقات به عمل آمده  و رصد اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان تویسرکان شناسایی و با دریافت مجوز قضائی در مجموع ۴ متهم  با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

او بیان کرد: پلیس شهرستان تویسرکان با اشراف اطلاعاتی، توزیع کنندگان مواد محترقه را شناسایی و با جدیت با آنان برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان با تقدیر از همکاری و تعامل مردم با پلیس، تاکید کرد: پلیس با تمام توان و به کارگیری حداکثری امکانات خود با پدیده شوم احتکار و قاچاق کالا‌های اساسی و ارزاق عمومی مردم مبارزه خواهد کرد و شهروندان نیز می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کشف احشام بدون مجوز بهداشت در بهار

فرمانده انتظامی شهرستان بهار از کشف ۷ راس گاو بدون مجوز بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در محور‌های مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ بزرگعلی نوری گفت: مأموران انتظامی شهرستان بهار به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هماهنگی دستگاه قضائی حین انجام ایست و بازرسی در محور‌های مواصلاتی شهرستان، به ۲ دستگاه کامیونت مشکوک شده و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود:در بازرسی از این خودروها، ۷ رأس احشام بدون مجوز بهداشت از نوع گاو گوشتی کشف و ۲متهم در این خصوص با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

به دام افتادن ۱۷ سارق و کشف ۲۱فقره انواع سرقت در ملایر

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر با اشاره به اجرای طرح مقابله با سارقان گفت: با هماهنگی دستگاه قضائی در۱۰ طرح ضربتی در شهرستان ملایر ۱۷ سارق دستگیر و ۲۱فقره انواع سرقت در ملایر کشف  شد.

 سرهنگ محمد باقر سلگی افزود: در همین ارتباط ماموران کلانتری ۱۱ یک دستگاه خودروی سرقتی سواری را به همراه سارق، یک سارق سیم برق را با ۲ فقره سرقت، یک سارق تیر دروازه‌های فوتبال در یک روستا و ۲ سارق اماکن خصوصی را دستگیر و یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه را به صورت بلاصاحب کشف کردند.

او افزود: در این طرح ماموران کلانتری ۲۱، دو سارق قطعات داخل خودرو، یک سارق منزل را حین سرقت و یک سارق مغازه و ماموران کلانتری ۱۳ ولی عصر (عج) ۴ سارق اماکن خصوصی را حین مصرف مواد مخدر در یک پاتوق با اعتراف به ۲ فقره سرقت و یک سارق سیم برق و ۲ سارق پرندگان را دستگیر کردند.

سرهنگ سلگی بیان کرد: به همین منظورماموران پلیس آگاهی شهرستان نیز یک سارق منزل و خانه باغ را با ۳ فقره سرقت و یک سارق اماکن خصوصی را با ۵ فقره سرقت دستگیر کردند و هر ۱۷ متهم با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

جریمه ۵ میلیارد ریالی احتکار لاستیک خودرو

 مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت:دو متهم به دلیل اعلام نکردن موجودی کالا در سامانه به اتهام احتکار، احضار و علاوه بر الزام به توزیع درشبکه رسمی به جریمه نقدی نیز محکوم شدند.

داریوش جودکی ادامه داد:این محکومیت به دلیل احتکار ۷۴۰ حلقه لاستیک در تعزیرات حکومتی صادرشد.

او گفت: با توجه به گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت مبنی بر عدم اعلام موجودی انبار دو واحد لاستیک فروشی مبنی بر احتکار ۷۴۰ حلقه لاستیک خودرو به ارزش بیش از ۸ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال، پرونده مشارالیهم به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

شعبه هیات بدوی تعزیرات حکومتی همدان پس از احراز تخلف احتکار و طی تشریفات قانونی متهمان را علاوه بر الزام به عرضه در شبکه رسمی با نظارت سازمان صمت، مجموعا به پرداخت  ۵ میلیارد و ۹۶۰ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد که جریمه هر دو پرونده درشعبه وصول و به حساب خزانه دولت واریز شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان اضافه کرد: از اول سال تا کنون ۲۲۵ فقره پرونده احتکار با محکومیت بیش از ۳۳۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال در تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده است که به ترتیب ،احتکار مواد غذایی (روغن، برنج، شکر و...) بیش از ۲۷ میلیارد ریال، لوازم خانگی بیش از ۲۶ میلیارد ریال  و لاستیک بیش از ۲۱ میلیارد ریال بیشترین اقلام احتکاری بوده است.

جودکی گفت: تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل، تلفن گویای ۱۲۴ وسامانه www.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن وتجارت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تارنمای t۱۳۵.ir  پل ارتباطی تعزیرات با مردم است. 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.