امدادگران اورژانس گیلان امسال ۷۵ هزار و ۶۱۵ عملیات امداد و نجات انجام دادند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  پیمان اسدی ، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان  گفت:  از ابتدای امسال تا پایان بهمن، امدادگران اورژانس ۷۵ هزار و ۶۱۵ ماموریت انجام دادند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۳۶ درصد کمتر است.

او، علت کاهش ماموریت‌ها را اعمال محدودیت‌های ترافیکی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام کرد و افزود: ماموریت‌های ترافیکی اورژانس استان در این مدت، ۱۶ هزار و ۷۰۰ مورد و ماموریت‌های غیرترافیکی، ۵۸ هزار و ۹۱۵ مورد بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان  ،  از انتقال ۴۴ هزار و ۱۸۳ نفر به مراکز درمانی در این مدت خبر داد و گفت: بیشترین ماموریت‌های غیرترافیکی اورژانس گیلان مربوط به مشکلات قلبی و تنفسی بود.

اسدی،  همچنین به مسمومیت ۹۵ نفر با گاز منوکسید کربن در ۱۱ ماهه گذشته اشاره کرد و افزود: ۷۲ نفر از مسموم شدگان در مراکز درمانی بستری شدند.

او  با اشاره به آمادگی کامل اورژانس استان برای امدادرسانی و موارد مشکوک به کرونا ، تصریح کرد: اورژانس استان، ۶۲ پایگاه شهری و جاده‌ای، ۵۲۳ پرسنل فوریت‌های پزشکی، ۱۳۴ آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد اورژانس و ۲ دستگاه موتور لانس برای خدمات رسانی به شهروندان در اختیار دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.