تأکید اولیانوف بر گفتگو‌های غیر رسمی اعضای برجام و آمریکا

نماینده رسمی روسیه در نهاد‌های بین المللی بر رایزنی غیر رسمی تمامی اعضای برجام تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در نهاد‌های بین المللی با انتشار مطلبی در حساب توییتری خود، بر رایزنی غیر رسمی تمامی اعضای برجام به همراه آمریکا تأکید کرد.

او در حساب توییتری خود نوشت: نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به پایان رسید. ما موفق شدیم جلوی رویارویی و افزایش تنش را بگیریم. راستی آزمایی در ایران ادامه خواهد داشت. اکنون زمان آن است که بر روند سیاسی به منظور بازگرداندن برجام متمرکز شویم. به منظور دستیابی به این هدف، نیاز است تا رایزنی‌های غیر رسمی در چارچوب تمامی شرکت کنندگان در برجام و آمریکا به انجام برسد.

روز پنجشنبه شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد کشور‌های اروپایی پیش‌نویس قطعنامه محکومیت ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به‌خاطر مسأله پروتکل الحاقی پس گرفتند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شماری از دیپلمات‌های اروپایی گزارش داده بود انگلیس، فرانسه و آلمان طرحی که با حمایت آمریکا برای انتقاد از ایران به‌خاطر کاهش همکاری خود با آژانس تهیه کرده بودند، را کنار گذاشتند.

لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال نیز در حساب توییتری خود اعلام کرد: دو منبع متفاوت تایید کرده‌اند، شورای حکام آژانس دیگر تصمیم ندارد علیه ایران قطعنامه صادر کند.

این در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی اعلام کرده بود عقب‌نشینی تروئیکای اروپایی از قطعنامه ضد ایرانی خود در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای حکام، با تایید واشنگتن انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
ای کاش برای برنامه صلاح آمیز هسته ای هم
با کسی مذاکره نمی کردیم.
نقطه ضعف ما را پیدا کردن!!
روس ها ول نمی کند
آخرین اخبار