معاون اجتماعی پلیس استان همدان:

در روزهای پایانی سال مراقب سارقان و کلاهبرداران در قالب کارکنان قالیشویی باشید

معاون اجتماعی پلیس استان همدان گفت: در روز‌های پایانی سال برخی سارقان ممکن است در قالب کارکنان قالیشویی فرش‌های شهروندان را سرقت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرهنگ حسین بشیری معاون اجتماعی پلیس استان همدان گفت: در روزهای پایانی سال برخی شهروندان فرش های خود را برای شست وشو به قالیشوئی ها می سپارند که این موضوع باعث شده برخی سودجویان فرصت طلب با توزیع انواع آگهی های تبلیغاتی در کمین شهروندان باشند.

او ادامه داد:این تبلیغات به صورت پخش کردن برگه هایی که تنها یک یا دو شماره در آن ذکر شده و در آن اشاره ای به آدرس کارگاه قالیشویی نمی کنند و یا یک آدرس جعلی و غیر واقعی مطرح می کنند .ضمن اینکه اعلام قیمت های پایین از سوی این مجرمان، ترفندی برای فریب مردم است.

معاون اجتماعی پلیس استان همدان بیان کرد:برای گرفتار نشدن در دام این مجرمان، از شرکت های قالیشویی که آگهی هایشان در روزنامه ها چاپ می شود استفاده کنند، زیرا اغلب مدارک این گونه شرکت ها کنترل می شود هرچند چاپ آگهی در روزنامه ها دلیلی برای تایید فعالیت همه شرکت ها نیست.

بشری اضافه کرد: برخی هموطنان پس از شستن فرش های خود، آن را برای خشک شدن روی دیوار یا پشت بام قرار می دهند که ممکن است مورد سرقت قرار گیرند. به همین دلیل تاکید می شود فرش را در مکانی قرار دهید که دسترسی به آن از کوچه و خیابان میسر نباشد.

او یادآور شد:شهروندان هنگام تحویل فرش ها به نمایندگان قالیشویی ها، کارت شناسایی آن ها را به دقت بررسی کنند و مشخصات ظاهری آن ها را نیز همراه با شماره پلاک خودرو یادداشت کنند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی، پلیس بتواند مجرمان را شناسایی کند ضمن اینکه شهروندان برای اطمینان بیشتر از صحت فعالیت این شرکت ها می‌توانند از اتحادیه قالیشویان نیز استعلام کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.