کرونا در قم جانی دوباره گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: متاسفانه کرونا در قم در حال گسترش است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمد رضا قدیر،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم روز شنبه در جلسه کمیته واکنش سریع مقابله با ویروس کرونا در قم  گفت: متاسفانه کرونا در قم در حال گسترش است و از سوی دیگر توجه نکردن به مباحث بهداشتی از سوی  برخی از همشهریان را نیز شاهد هستیم.

او افزود: ۴۰ درصد آزمایش کرونا که در هفته گذشته در قم مثبت شدند مربوط به افرادی بود که در تالار‌ها در مراسم عزا و یا عروسی شرکت کرده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی  قم گفت: آزمایش‌های روزانه ما در حال افزایش است و در برخی از روز‌ها تا حدود ۸۰۰ آزمایش کووید ۱۹ به صورت روزانه در قم انجام می‌شود.

قدیر با تاکید بر لزوم رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی  گفت: متاسفانه برخی از مناطق قم از جمله شهرک پردیسان، شهرک قدس، باجک ۲ و ۳، گلزار شهدا، شهرک امام حسن (ع) و شیخ آباد بروز بیماری بالاتر است.

افزایش تست‌های مثبت کرونا در قم

محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم هم در این جلسه گفت: هر هفته شاهد این هستیم که دو درصد به میزان تست‌های مثبت کرونا در حال افزایش است و این زنگ خطر جدی به شمار می‌رود.

او  افزود: تعداد تست‌های مثبت در هفته گذشته به بیش از ۵۰ نفر رسیده و این در حالی است که در هفته‌های قبل تعداد تست‌های مثبت ما حدود ۱۰ تا ۲۰ نفر بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال رهگیری و مراقبت‌های کامل هستیم و تلاش خواهیم کرد تا جایی که ممکن است از شیوع ویروس جلوگیری کنیم.

محبی با انتقاد از بی توجهی به مسائل بهداشتی در سطح شهر گفت: متاسفانه عادی انگاری در حال گسترش است و با یک چالش جدید در این خصوص مواجه هستیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار