شهردار: افزون‌بر چهار هزار اصله نهال و گل زینتی در ایرانشهر توزیع شد

درخوش گفت: افزون‌بر چهار هزار اصله نهال و گل زینتی گرامیداشت دومین روز از هفته منابع طبیعی به طور رایگان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بین شهروندان این شهرستان توزیع شده است.

نوراحمد درخوش در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، نهادینه شدن فرهنگ درختکاری و ترویج آن در بین مردم و شهروندان مطابق با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را به عنوان یک ضرورت مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرداری با توزیع انواع نهال‌ها و با ایجاد فضای سبز شهری که در دستور کار خود دارد سعی می‌کند چهره زیبایی را برای شهر ایرانشهر ایجاد کند.

او اظهارداشت: شهرداری ایرانشهر دارای سه واحد گلخانه برای کاشت نهال، تولید بذر و قلمه زنی است که توانسته با استفاده از ظرفیت‌های موجود به توان تولید سالانه بیش‌از ١٢٠ هزار نهال برسد.

شهردار ایرانشهر بیان کرد: در گلخانه‌های شهرداری ایرانشهر گونه‌هایی شامل درختچه زینتی، تکوما، کنوکارپوس، آکاسیاه، شاه پسند، ابریشم مصری، حنا، کاغذی رنگی، شیشه شور، دارابی،ختمی چینی و ژاپنی و شاه پسند تولید می‌شود.

او  گفت: واحدهای تولیدی این شهرداری در سطح سیستان و بلوچستان از نظر میزان تولید نهال شرایط بسیار خوبی دارد و محصولات آن توسط دهیاری‌ها و شهرداری‌های این استان خریداری می‌شود.

درخوش بیان کرد: طراحی و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار توسط نیروهای شهرداری سبب کاهش هزینه‌ها در تولید گل و بوته‌های زینتی شده است.

او  بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته درختکاری بیش‌از ١٠ نهال و گل زینتی بین شهروندان ایرانشهر بصورت رایگان توزیع شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار