آمار مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان رکورد زد

در حال حاضر بار مراجعه به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های خوزستان افزایشی است ۲۰۰ بیمار کرونایی قطعی در مراکز درمانی استان بستری هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر بار مراجعه به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های خوزستان افزایشی است که امیدواریم با همکاری مردم در خصوص رعایت نکات بهداشتی پیک سوم بیماری را مهار کنیم و در بعضی از شهر‌های قرمز به دلیل رعایت اصول بهداشتی و اعمال شدید محدودیت ها، آمار مبتلایان کاهشی است. به عنوان مثال نقطه شروع پیک سوم بیماری از شادگان بود که در حال حاضر شرایط بیماری در این شهرستان روند کاهشی دارد.

او بیان داشت: سایر نقاط استان و به ویژه اهواز بار مراجعه همچنان افزایشی است که امیدواریم با همراهی و همکاری مردم بتوانیم شاهد یک روند کاهشی باشیم وبرای جلوگیری از انتشار ویروس موتاسیون یافته انگلیسی در فرودگاه، راه آهن و پایانه‌های مسافربری چند مرکز نمونه‌گیری راه اندازی شده است تا از مسافرانی که قصد خروج از استان دارند تست گیری شود.

ابول نژادیان افزود: بر این اساس همه مسافرانی که قصد سفر‌های برون استانی دارند ۲۴ ساعت قبل از سفر خود می‌توانند به مراکز ۶۲ گانه استان مراجعه کرده و تست سریع کرونا انجام دهند و برای مهار کرونا در خوزستان ابتدا تلاش شد این ویروس به خارج از استان سرایت نکند همچنین اقداماتی انجام شد تا شهر‌های شمالی و شرقی استان کمتر درگیر بیماری شوند. بیشترین آلودگی در خوزستان در مناطق جنوب و غرب است که باید محدودیت‌ها را با شدت بیشتری اعمال کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ورود خودرو‌های پلاک غیربومی و خروج پلاک‌های بومی از شهرستان‌ها ممنوع شد و تنها کسانی می‌توانند از شهر‌های قرمز خارج شوند که پلاک غیربومی داشته باشند و از مردم انتظار داریم که از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند تا سلامتی آن‌ها به خطر نیافتد همچنین در مراسم عزاداری و جشن با جمعیت بالا شرکت نکنند تا به بیماری مبتلا نشوند.

این مقام مسئول ادامه داد: هنوز بازار‌های اهواز شلوغ و مردم در سطح شهر تردد می‌کنند در حالی که بار‌ها تذکر داده ایم مردم تا مهار این بیماری در خانه‌های خود بمانند و در مرحله اول به پرسنل حاضر در بخش‌های آی‌سی‌یو و اورژانس بیمارستان‌های کرونایی خوزستان واکسن تزریق شد. بیمارستان‌های دانشگاهی و خصوصی به دلیل اینکه بیمار کرونایی پذیرش نمی‌کنند در اولویت دریافت واکسن نیستند.

او گفت: امیدوارم در روز‌های آینده محموله جدید واکسن به دست ما برسد و بتوانیم کارکنان کادر درمان بخش‌های مراقبت‌های ویژه و اورژانس و بیماران خاص خوزستان را واکسینه کنیم وبا توجه به وضعیت خوب آب و هوایی استان از مردم تقاضا می‌شود تا حد امکان درب و پنجره‌های منازل خود را باز نگه دارند، زیرا این ویروس در فضای آزاد حداکثر ۲۰ دقیقه زنده می‌ماند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.