رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از بررسی نحوه انجام طرح‌های پژوهشی در منطقه حفاظت شده کرائی در نشست با رئیس دانشکده کشاورزی شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: در نشستی که با معتمدی، رئیس دانشکده کشاورزی و خدارحم پور، مدیر گروه گیاهان گرمسیری دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر برگزار شد چگونگی انجام طرح‌های پژوهشی در منطقه حفاظت شده کرائی مورد بررسی و ضمن انجام توافقات همکاری دوجانبه بر پتانسیل انجام تحقیقات در حوزه‌های محیط زیست، پوشش‌های گیاهی و تنوع زیستی منحصر فرد موجود در منطقه حفاظت شده کرائی تصمیماتی اتخاذ شد.

او با تأکید بر ضرورت بهره گیری از دانش و اطلاعات و ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه و زمینه‌های گسترده تحقیقات در علوم زیست محیطی و تنوع زیستی، افزود: آمادگی پذیرش و هرگونه همکاری با محققان و دانشجویان و اجرای برنامه‌های مشترک علمی و پژوهشی وجود دارد.

منطقه حفاظت شده کرائی با وسعت بالغ بر ۶٠ هزار هکتار در ٣۵ کیلومتری جنوب شرقی شوشتر واقع شده و علاوه بر اهمیت زیستگاهی، اکولوژیکی و تنوع زیستی منحصر به فرد، مهمترین زیستگاه قوچ و میش یا گوسفند وحشی در استان خوزستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.