سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی اهواز مطرح کرد؛

ابتلای یک خط در میان کادر درمان خوزستان به کرونا

سلطانی گفت: کادر درمان خوزستان به شدت خسته هستند و یک خط در میان در حال ابتلا به کرونا هستند و به قرنطینه خانگی می‌روند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد سلطانی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کادر درمان خوزستان به شدت خسته هستند و علاوه بر آن یک خط در میان در حال ابتلا به کرونا ویروس هستند و به قرنطینه خانگی می‌روند و فشار کار بر دیگر نیرو‌ها می‌افتد و روزانه میزان مراجعه به بیمارستان‌ها در حال افزایش است، اما سیستم درمان یک ظرفیتی دارد و این ظرفیت، محدود است.

او بیان داشت: به ویژه کادر بخش‌های ویژه که دچار بی‌خوابی و استرس هستند و با بیماران بدحال سر و کار دارند و شاهد مرگ و میر هستند، از نظر روحی بسیار اذیت شده‌اند و شرایط خوزستان بحرانی است و بیشترین مرگ و میر مربوط به این استان است؛ حدود یک‌چهارم تا یک‌سوم مرگ‌های کرونا در کشور مربوط به خوزستان است.

سلطانی با بیان اینکه با توجه به این وضعیت و خستگی روحی و جسمی کادر درمان، هر چه این روند بیماری طولانی‌تر شود و خستگی کادر درمان افزایش یابد، افزود: ضریب خطر بالاتر می‌رود و بر کیفیت خدمات تاثیر منفی خواهد داشت؛ به ویژه در شیفت‌های شب که کادر درمان دچار بی‌خوابی و خستگی هستند، احتمال افزایش خطا وجود دارد و در نتیجه میزان مرگ و میر بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.