مدیر روابط عمومی بیمه کشاورزی گفت: خطر آتش سوزی از جمله ریسک‌های کشاورزی است که این موضوع با بررسی برخی حوادث آتش سوزی عرصه‌های زراعی و باغی پیگیری شده است.

رامین امینی زارع مدیر روابط عمومی بیمه کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بیمه آتش سوزی یکی از کهن‌ترین رشته‌های بیمه‌ای، از قرن هفدهم تا قرن نوزدهم میلادی به تدریج شناخته و شکل گرفته است. آتش سوزی بزرگ و فاجعه آمیز لندن که در سال ۱۶۶۶ میلادی به وقوع پیوست، بخش مهمی از شهر را با خاکستر یکسان کرد.

امینی زارع  بیان کرد: در آن زمان وسایل اطفاء حریق هنوز در مراحل ابتدائی قرار داشت و هیچ گونه پوشش بیمه آتش سوزی در جامعه متداول نبود. آتش سوزی بزرگ لندن موجب ایجاد چارچوب بیمه‌ای شد. با توجه به توسعه صنایع، نیاز جامعه به بیمه بیش از پیش احساس شد  و شرکت‌های بیمه در زمینه بیمه آتش سوزی (Fire Insurance) فعال شدند. در ایران از آغاز سده کنونی، شرکت‌های بیمه‌ای در بحث بیمه آتش‌سوزی واحد‌های تولیدی، صنعتی و تجاری وارد شده‌اند.

او ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزی در پی تدوین طرح‌های مختلف بیمه‌ای برای انواع فعالیت‌های کشاورزی از آغاز تاسیس تاکنون حوادث مختلفی در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی را بیمه کرده و همواره در تلاش است تا با گسترش کمی و کیفی شرایط بیمه دغدغه تولیدکنندگان بخش کشاورزی را کاهش دهد و همواره در حال رصد مخاطرات بر تولیدات کشاورزی است.

گفتنی است، خطر آتش سوزی همواره یکی از ترس‌های کشاورزان در سال‌های اخیر بوده که پس از بررسی برخی حوادث آتش سوزی عرصه‌های زراعی و باغی پیگیری شدند. در ادامه مردم می توانند از شرایط دریافت بیمه آتش سوزی برای مزارع و باغ های خود مطلع شوند.

شرایط دریافت آتش سوزی مزارع

عوامل خطر

 آتش ­سوزی غیر عمد، آتش­ سوزی ناشی از صاعقه، خسارت ناشی از برخورد جسم خارجی، سقوط هواپیما، انفجار مین و بقایای انفجاری از زمان جنگ، سقوط سیم­‌های انتقال برق در اثر طوفان

زمان صدور بیمه نامه

 از زمان ابلاغ حق بیمه­‌ها تا قبل از برداشت مطابق تقویم زراعی هر محصول

مدت بيمه آتش سوزی

۲۴ ساعت پس از صدور بیمه­‌نامه تا پایان برداشت محصول

صدور بیمه نامه

به صورت خود اظهاری

کمک دولت

  ۵۰ درصد کل حق بیمه

فرانشیز

۱۵ درصد

حداکثر تعهد بیمه گر

از حداکثر تعهد بیمه گر  فعلی مناطق برای هر محصول

شرایط دریافت بیمه آتش سوزی باغ ها

عوامل خطر

آتش سوزی غیر عمد، آتش سوزی ناشی از آذرخش، خسارت ناشی از برخورد جسم خارجی، سقوط هواپیما- سقوط سیم­‌های انتقال برق در اثر طوفان

ضریب خطر

 یک درصد

زمان صدور بیمه نامه

بیمه گذار در هر زمانی و قبل از وقوع خسارت می‌تواند نسبت به خرید بیمه نامه اقدام کند.

مدت بيمه آتش سوزی

درخت میوه- یک سال شمسی از زمان صدور بیمه نامه

محصول- از ظهور گل تا پایان برداشت محصول 

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه کشاورزی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار