انتقاد مدیر کل ارشاد استان مرکزی از نشریات استان

حجت الاسلام دانشی گفت: وضعیت نشریات استان مرکزی قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در مراسم افتتاح خبرگزاری آموزش عالی استان مرکزی در دانشگاه اراک گفت: وضعیت نشریات استان قابل قبول نسیت و باید تلاش‌های بیشتری انجام شود.

حجت الاسلام دانشی افزود: استان مرکزی تنها ۳ روزنامه دارد که از بین این ۳ روزنامه تنها یک روزنامه به صورت مرتب و هر روز منتشر می‌شود و ۲ روزنامه دیگر ۲ یا ۳ روز در هفته می‌شود.

او اضافه کرد: نشریات استان مرکزی ۴ صفحه‌ای و بدون سرویس‌های جداگانه و بدون تحلیل هستند و این در حالی هست که حتی در استان‌های محروم هم نشریات ۸ یا ۱۶ صفحه‌ای با سرویس‌های جداگانه تحلیل منتشر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد:، اما استان مرکزی این گونه نیست و با توجه به سابقه و ظرفیتی که دارد نشریه قابل قبول نسبت به سابقه و ظرفیت خود ندارد.

او ادامه داد: البته تلاش‌هایی که اکنون نیز از سوی اصحاب رسانه در حال انجام است قابل تقدیر است و جامعه با نشاط نیازمند داشتن مطبوعات و رسانه‌های پویا هستند.

حمیدی رئیس دانشگاه اراک هم در این مراسم از فعالیت ۶۰ دانشگاه در استان مرکزی خبرداد و گفت: این خبرگزاری فرصت خوبی برای انتشار اخبار دانشگاه دانشگاهیان است تا ارتباط خوبی بین دانشگاه‌ها با جامعه برقرار شود.

حمیدی با اشاره به نیاز مبرم به ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت و کشاورزی و افزایش حضور در ارتقا سطح اقتصادی دانشگاه‌ها افزود: این خبرگزاری ظرفیتی برای انتشار اخبار علنی و افزایش سطح ارتباط می‌شود.

خبرگزاری آموزش عالی استان مرکزی در مراسمی با حضور مسئولان دانشگاهی و دست اندرکاران رسانه‌ای و دانشگاهی در دانشگاه اراک آغاز به کار کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.