فراخوان سومین دوره جشنواره سراسری دوسالانه تحلیل و نقد خلاقانه داستان کوتاه حیرت در شیراز منتشر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،جشنواره  خلاقانه داستان کوتاه حیرت، ویژه تحلیل و نقد داستان کوتاه بوده و تحلیل یا نقد رمان و مجموعه داستان پذیرفته نمی شود و یکی از شرایط شرکت در جشنواره این است که داستان کوتاه تحلیل یا نقد شده باید اثر نویسندگان فارسی‌زبان باشد و شرکت کنندگان می‌توانند در هر یک از دو بخش جشنواره، با ۲ اثر شرکت کنند.

جشنواره در ۲ بخش آزاد و ویژه برگزار می‌شود، که در بخش آزاد جشنواره، امکان تحلیل یا نقد هر داستان کوتاه فارسی (منتشر شده یا نشده) وجود دارد.

در بخش ویژه نیز باید یکی از داستان‌های منتشر شده در کتاب‌های مجموعه آثار برگزیدگان حیرت و یا یکی از آثار برگزیده پنج دوره قبل جشنواره داستان کوتاه خلاقانه حیرت تحلیل یا نقد شود.

هدف اصلی جشنواره را شناسایی و معرفی تحلیلگران و منتقدین خلاق است و در سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و اجرای مستقل است.

برگزارکنندگان این جشنواره مهلت ارسال آثار را از ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۹ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اعلام کردند و نتایج مرحله نخست داوری، نیمه دوم تیر ماه و  نتایج نهایی و معرفی ۱۰ تحلیل و نقد برتر نیمه دوم مهرماه ۱۴۰۰ است.

۵ تحلیل و نقد برتر در بخش آزاد و ۵ تحلیل و نقد برتر در بخش ویژه، معرفی و از این آثار تقدیر می شود.

هر اثر باید در فایلی جداگانه و در قالب word ارسال شود و هیچ محدودیتی در فونت آثار و شکل صفحات و نوشتار وجود ندارد.

در انتهای هر اثر و در صفحه‌ای مجزّا، مشخصات زیر به طور کامل درج شود که شامل عنوان تحلیل و نقد، مشخصات داستانی که تحلیل یا نقد شده (نام داستان، نام نویسنده و در صورت انتشار، عنوان کتاب، ناشر و سال نشر)، نام و نام خانوادگی، سال تولد، آدرس، شماره تماس و پست الکترونیکی است.

پس از دریافت آثار، حداکثر طی ۷۲ ساعت، به آدرس الکترونیکی فرستنده، تاییدیه دریافت اثر ارسال می شود.

جوایز جشنواره در بخش آزاد و ویژه، به صورت مجزا بر اساس برترین تحلیل یا نقد، تندیس جشنواره و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

همچنین کتاب مستقل مجموعه مقالات یا یک پژوهش ادبی هنری انفرادی صاحب اثر برتر، در مجموعه کتاب‌های نقد و نظریه و پژوهش‌های ادبی‌هنری حیرت،  ۵ تحلیل یا نقد برتر لوح تقدیر جشنواره، ۱۰ تحلیل یا نقد برتر (در بخش آزاد و ویژه)، در دو نسخه کاغذی و الکترونیکی کتاب رسمی سالانه جشنواره حیرت  از سوی انجمن منتشر می شود.

 سومین دوره جشنواره سراسری دوسالانه تحلیل و نقد خلاقانه داستان کوتاه حیرت از سوی انجمن ادبی هنری حیرت با همکاری مجله داستان شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.