رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد:

بودجه شهرداری در ارائه خدمات عمومی ناکافی است

شایق گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری یزد برای ارائه خدمات عمومی ناکافی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مرتضی شایق، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به هزینه‌های بالای شهرداری در حوزه خدمات عمومی گفت: بودجه شهرداری در این بخش بر اساس بودجه بندی سال ۱۴۰۰ ناکافی است و ممکن است بسیاری از پروژه‌ها اجرایی نشده و به سال ۱۴۰۱ موکول شود.

او افزود: از ۱۲ هزار هکتار سطح شهر یزد، ۳۰ درصد از آن یعنی معادل چهار هزار هکتار شامل شبکه معابر، پیاده رو‌ها و پارک‌های عمومی است که لازم است فصل بالایی از عملکرد شهرداری در بودجه شهر برای این بخش لحاظ شود.

شایق ادامه داد: بر اساس بودجه بندی انجام شده، مبلغ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از سوی شورای اسلامی شهر یزد برای شهرداری مصوب شده که از این میزان معادل ۴۰۰ میلیارد تومان مبلغی است که شهرداری می‌توانست در قالب وام یا تهاتر از بابت بدهی از سازمان‌ها و ادارات مختلف دریافت کند و از سوی مجلس شورای اسلامی معلق شده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: بنابراین عملاً بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۰ معادل هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که بخشی از بودجه تملکی شهرداری نیز حذف شده است.

او افزود: همچنین بالای ۶۰ درصد از پروژه‌های نیمه تمام از دوره قبل شورا باقی مانده، علاوه بر آن بسیاری از اراضی تحت تملک شهروندان بوده که نیاز به تعیین وضعیت دارد.

شایق تأکید کرد: بنابراین کاهش بودجه‌های تملکی شهرداری مدّبرانه نبوده و اهمیت اجرای پروژه‌های شهرداری نیز کمتر از اجرای زیر ساخت‌های فرهنگی نیست و حفظ تعادل در بخش‌های مختلف لازم است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار