بنی گانتس: مدرکی برای اثبات تروریسم زیست‌محیطی برای لکه‌های نفتی نداریم

وزیر جنگ صهیونیست‌ها در اظهاراتی اعلام کرد مدارک کافی برای اثبات عمدی و تروریسم زیست‌محیطی بودن لکه‌های نفتی از سوی ایران در دسترس نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «بنی گانتس» وزیر جنگ صهیونیست‌ها، امروز (یک‌شنبه) در اظهاراتی اعلام کرد به اندازه کافی مدارک در دسترس رژیم اشغالگر نیست تا منشأ ایجاد لکه‌های نفتی را ایران قلمداد کنند.

او در اظهارات خود گفت: «نمی‌توانم به طور کلی رد کنم که این کار به صورت عمدی صورت گرفته، اما به اندازه‌ای مدرک در دست نداریم تا با قطعیت عمدی بودن آن را اعلام کنیم.»

او همچنین افزود: «ما نمی‌توانیم در حال حاضر برچسب تروریسم زیست‌محیطی از سوی ایران بر این لکه‌ها بزنیم.»

پیش‌تر «گیلا گملیل» وزیر حفاظت از محیط‌زیست صهیونیست‌ها، درباره لکه‌های نفتیِ مشاهده شده در سواحل سرزمین‌های اشغالی، انگشت اتهام خود را به سمت ایران  نشانه گرفته بود.

گملیل در بیانیه خود مدعی شده بود: «ما متوجه شدیم این تنها یک جرم زیست‌محیطی نیست بلکه تروریسم زیست‌محیطی از سوی ایران است. اکنون ما متوجه شدیم که ایران تنها از راه سلاح هسته‌ای یا حضور در مرزهای ما اقدام به ترور نمی‌کند، بلکه محیط‌زیست را نیز به‌عنوان یک راه برای اقدامات تروریستی خود انتخاب کرده است.»

این ادعاها تاکنون واکنشی از سوی مقامات ایران نداشته است اما گروه زیست‌محیطی صلح سبز آن‌ها را «بی‌اساس و کینه‌توزانه» خوانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
خیلی جالبه که صهیونیستها با این اتهامها، غیرمستقیم دارند به حضور موثر ایران در مدیترانه اقرار می کنند.
آخرین اخبار