ازسرگیری روابط دیپلماتیک یمن و قطر

وزرای امور خارجه یمن و قطر اعلام کردند این دو کشور روابط دیپلماتیک خود را دوباره آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزرای امور خارجه یمن و قطر امروز (یک‌شنبه) اعلام کردند این دو کشور روابط دیپلماتیک خود را ازسرگرفته‌اند.

«احمد بن مبارک» و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزرای خارجه یمن و قطر در دیدار امروز خود در دوحه توافق کردند روابط دوجانبه میان دو کشور دوباره ازسرگرفته شود.

یمن در سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرد. در آن زمان ۴ کشور عربیِ «بحرین عربستان سعودی، امارات و مصر» نیز پیش‌تر چنین تصمیمی را با اتهام «دخالت در امور داخلی و حمایت مالی از تروریسم» ازسوی قطر روابط خود را با دوحه قطع کرده بودند.

دولت یمن در آن زمان به‌طور خاص قطر را متهم به ارتباط با انصارلله دانست و این را دلیل محکم‌تری برای قطع رابطه اعلام کرد.

این کشور‌ها در آن زمان به قطر اولتیماتوم دادند تا «روابط خود با ایران را کاهش دهند، پایگاه نظامی ترکیه در دوحه را ببندند، تلویزیون الجزیره را تعطیل کنند و دست از دخالت در امور داخلی آن‌ها بردارد.»

البته دوحه مکرر این اتهامات را رد می‌کرد و می‌گفت «پسرفت اقتصادی کشور‌های همسایه» باعث چنین روابط خصمانه‌ای شده است.

اوایل ماه ژانویه سال جاری میلادی عربستان سعودی نشست شورای همکاری خلیج فارس را برگزار کرد و در آن بیانیه مشترکی برای احیای روابط با قطر امضا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
ایران باید برای حمایت ومحافظت ازقطر دربرابر عربستان باید پایگاههای نظامی درقطر داشته باشد تا با پیشرفته ترین سلاح های خود از قطر حمایت کند و امنیت سایر کشورهای عربی راهم به عهده بگیرد وگرنه این آمریکا خواهد بود که مرتب دور خلیخ فارس شاخ وشونه وناو و کشتی علم خواهد کرد و بدون هزینه نمی توان با همسایگان رابطه قوی تر داشت.
آخرین اخبار