مجموعه آموزش و اشتغالزایی بهبودیافتگان از اعتیاد افتتاح شد

طی مراسمی با حضور دادستان عمومی و انقلاب اسلامی فارس، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و جمعی از مدیران در شیراز مجموعه آموزش و اشتغالزایی بهبودیافتگان از اعتیاد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مراسم افتتاحیه مجموعه آموزش و اشتغالزایی بهبودیافتگان از اعتیاد با حضور دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و جمعی از مدیران در دهکده سلامی شیراز شیراز برگزار شد.

سلیمان کرمی در این مراسم اظهار داشت: این مجموعه آموزشی که شامل کارگاه‌های خیاطی تولیدگان لباس، ماسک و قالی بافی است با مدیریت و همکاری بخش خصوصی راه اندازی شده و در این کارگاه ۳۱ نفر مشغول به کار شدند.

او افزود: از ابتدای امسال تعداد ۱۵۲۶ نفر در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز تحت درمان قرار گرفته اند و ۲۲۱ نفر از بهبودیافتگان در ۷ کارگاه مشغول به کار شده اند و سرپرست هر کارگاه نیز از افراد بهبودیافته است.

دادستان شیراز با اشاره به حلقه مفقوده ویژه افراد بیمار اعتیاد گفت: یک حلقه مفقوده که وجود دارد بحث نظارت و بازگشت افراد به آغوش جامعه است که اگر نظارت نشود و امکاناتی در اختیار نباشد.

سیدمصطفی بحرینی دادستان شیراز هم با بیان اینکه فرد معتاد بیمار نیست بلکه یک مجرم بالقوه است، گفت: بیماری که بالقوه زمینه بروز همه خطا‌ها را دارد و جامعه به نوعی آسیب‌های متعددی را بر اثر اعتیاد افراد درگیر بوده است و این آسیب‌ها را در همه زمینه‌ای ازجمله اجتماعی، اقتصادی، روانی و... است که به‌دنبال خود می‌آورد.

او، مصادیقی نظیر ناامنی و ضرب وجرح را یکی از مشکلاتی است که حضور و وجود افراد معتاد برای افراد عادی به وجود می‌آورند دانست و افزود: امکانات آموزشی و رفاهی در مرکز ماده ۱۶ مهرآفرین مطلوب و مناسب است و افراد دارای اعتیاد به راحتی آموزش قرآن می‌بیند که این مهم یک کار ارزشمند فرهنگی در این مرکز است.

دادستان شیراز به حلقه مفقوده ویژه افراد بیمار اعتیاد اشاره کرد و گفت: یک حلقه مفقوده بحث نظارت و بازگشت افراد به آغوش جامعه است که اگر نظارت نشود و امکاناتی در اختیار نباشد متاسفانه به سمت و سوی مواد برمی‌گردند لذا این حلقه مفقوده را می‌توان با اشتغال برطرف کرد و باید به نوعی کار شود که افراد به طور کامل و سالم به آغوش خانواده برگردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.