اجرای طرح غنچه‌ها ویژه نوآموزان پیش‌دبستانی در استان

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طرح «غنچه ها» برای نوآموزان پیش دبستانی طراحی شده که در آن با هویت ملی و شخصیتی خویش آشنا می‌شوند و تاثیر گفتار و ارتباط جمعی را می‌آموزند.

مهین منافی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با بیان اینکه افتتاح طرح غنچه‌ها در ۴۰ قسمت است، اظهار داشت: این طرح برای نوآموزان پیش دبستانی طراحی شده که در آن با هویت ملی و شخصیتی خویش آشنا می‌شوند و از سوی دیگر تاثیر گفتار و ارتباط جمعی را می‌آموزند و این آموزش‌ها مقدمه‌ای برای ورود به جامعه و آشنایی با دروسی است که در طول ۱۲ سال فراخواهند گرفت.

 مدیر کل آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه «غنچه ها» ویژه دوره پیش دبستانی در ۴۰قسمت ۱۵دقیقه‌ای و با همکاری آموزش و پرورش و صدا و سیمای استان تولید می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ کلاس دوره پیش دبستانی در ۵۹۸ مدرسه استان دایر است، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری قریب به ۴۰ هزار نوآموز در دوره پیش دبستانی جذب شدند.

وی با بیان اینکه دوره پیش دبستانی مقدمه ورود به آموزش‌های رسمی است، افزود: دوره پیش دبستانی بستر رشد هوشی، کلامی، اجتماعی، عاطفی و جسمی کودک را فراهم می‌آورد.

منافی بیان کرد: در دوره پیش دبستانی تعامل با محیط، مشارکت فعال در فعالیت‌های گروهی و توانایی حل مسائل خلاق در کودکان تقویت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از تلاش‌ها و همکاری صدا و سیمای به خاطر مشارکت در فرآیند آموزش دانش آموزان در دوران کرونا تقدیر کرد.

مجرد مدیرکل صدا و سیما استان نیز به جایگاه ویژه موضوع تعلیم و تربیت و همکاری تنگاتنگ با آموزش و پرورش در تولید برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی تاکید کرد.

انتهای پیام/ ت ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.