حمایت از کانون های مساجد در منطقه آزاد اروند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند بر لزوم توجه جدی همه مسئولان برای حمایت از کانون های مساجد منطقه تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،رضا مردانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند ، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، نقش این کانون ها را در اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم، اثرگذار و حساس دانست و گفت: از آنجایی که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برآمده از خود مردم هستند و مساجد هم به نوعی در فعالیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند از این رو می توان تاثیرگذاری نقش مردم را در خصوص اثربخشی فعالیت ها را مشاهده کرد.

اوهدف از بیانیه گام دوم انقلاب را داشتن تمدن نوین اسلامی برشمرد و افزود: به این لحاظ نقش کانون ها بسیار حائز اهمیت و اثربخش خواهد بود و همه دست اندرکاران باید به خوبی و با ذهنیت بسیار خوب بتوانند این نقش را در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری باید در حوزه آگاهی بخشی و امور اجتماعی جامعه نقش مهمی را ایفا کنند ادامه داد: کانون ها نه تنها می توانند در حوزه های فرهنگی هنری مثمرثمر باشند بلکه در آگاهی بخشی و امور اجتماعی نیز می توانند پایگاه بسیار مهمی قلمداد شوند و فعالیت های محله محور را به خوبی پوشش دهند.

مردانی، اضافه کرد: در ایام اپیدمی بیماری کووید ۱۹ در سطح منطقه آزاد اروند به خوبی شاهد نقش آفرینی و اثرگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد بودیم و کانون ها در این ایام نه تنها برخی امور فرهنگی هنری مربوط به فعالیت های خود را در قالب فضای مجازی انجام می دهند بلکه نقشی در خصوص گندزدایی و ضدعفونی کردن اصناف، معابر و خیابان های محلات مختلف سطح دو شهرستان آبادان و خرمشهر را به خوبی ایفا کردند.

او با اشاره به برگزاری  رزمایش مواسات و همدلی و کمک های مومنانه عنوان کرد: خوشبختانه تمامی کانون های فعال ما در آبادان و خرمشهر ضمن شناسایی افراد و خانواده های نیازمند و کسانی که بر اثر این بیماری دچار آسیب شده بودند توانستند با همدلی، انسجام و‌ مدیریت یکپارچه اثربخش و تاثیر گذار بوده تا در این امر خدا پسندانه سهیم باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند تصریح کرد: همچنین کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند در حوزه اجتماعی، محلات را به خوبی شناسایی و برنامه هایی از جنس خود مردم برای آنها به اجرا در می آوردند.

او خواستار عزم جدی همه مسئولان برای حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند شد و تاکید کرد: برای بهتر شدن فعالیت ها و فعال کردن کانون های منطقه آزاد اروند نیاز به عزم جدی از سوی همه سازمان ها، ارگان ها، نهادها، دستگاه ها، شرکت های خصوصی، نیمه خصوصی و دولتی داریم چراکه این کانون ها بهترین پایگاه برای فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی هستند که می توانند ما را به بیانیه گام دوم انقلاب بسیار نزدیک تر کنند.

مردانی خاطر نشان کرد: هر مقدار که به تناسب همه دستگاه ها، ارگان ها، نهادهای حاکمیتی، دولتی و ... به این جریان کمک کنند می توان خروجی بسیار خوب و ارزشی از آن داشته باشند.

انتهای پیام/ د  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.