سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۸ اسفند ماه

بازار امروز با افزایش تقاضا نسبت به روز‌های گذشته در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز دوشنبه (۱۸ اسفند ماه) بازار سرمایه با افزایش تقاضا نسبت به روزهای گذشته در بیشتر نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۸ اسفند ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۸ اسفند ماه

بازار امروز نیز همانند روز گذشته با متعادل و مثبت بودن معاملات در برخی از نماد‌های بزرگ و شاخص ساز از جمله گروه پالایشی آغاز بکار کرد البته به نظر می‌رسد کم کم شاهد بهبود تقاضا در کلیت بازار باشیم.

در گروه فرآورده‌های نفتی شاهد مثبت بودن عمده نماد‌های گروه هستیم بطوری که شبندر با پیشروی بیش از ۴ درصدی قیمت همراه است و در قیمت ۲۶۳۹ تومان دنبال می‌شود و شبریز نیز که در معاملات روز گذشته با صف خرید همراه بوده اکنون با رشد بیش از ۳ درصدی قیمت در حال داد و ستد است. شپنا نیز رشد بیش از ۲.۵ درصدی دارد و در قیمت ۱۱۸۲ تومان قرار دارد.

در گروه فلزی‌ها نماد فولاد مبارکه در قیمت ۱۲۱۰ تومان داد و ستد می‌شود و رشد بیش از ۲.۵ درصدی را تجربه می‌کند و فملی در قیمت ۱۲۱۰ تومان رشد بیش از ۱ درصد دارد. فخوز خوش معامله این گروه در قیمت ۱۳۵۸ تومان رشد نزدیک به ۳ درصد دارد.

نماد شستا در قیمت ۱۸۶۱ تومان با رشد بیش از ۱ درصد دنبال می‌شود.

در گروه خودرویی‌ها نوسانات قیمت گروه همچنان در مدار منفی و با افزایش عرضه دنبال می‌شود، اما در مقابل شاهد متعادل شدن دو نماد لیدر گروه خودرو و خساپا هستیم، ولی با غلبه فروشندگان بر خریداران مجددا هر دو نماد در محدوده منفی قرار گرفتند.

رشد سه هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۹هزار واحد قرار گرفته است.

شبندر، شپنا وفولاد بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های خودرو، وپارس و خساپا بیش‌ترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۶هزار و ۱۱۷واحدی (۰.۵درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۸۱هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۱۰نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۸۶نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های اپال، خساپا، خودرو، شبندر، شپنا و شستا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های کزغال، رافزا، وسپهر، ذوب، پیزد و آریا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هزار و ۴۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۰۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۷۸۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار و ۹۳۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به چهار هزار و ۱۶۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش برکت، دی و پتایر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام گروه دارویی برکت حدود ۱۶۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وسپهر، غگیلا و رافزا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع حدود ۶۰۰میلیارد تومان (۷۷درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۷۷۰میلیارد تومان (۱۶درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۷نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۶۳نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف بازرسی مهندسی و صنعتی ایران (خبازرس) به ۶درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «خودرو و ساخت قطعات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۴۴۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «مواد و محصولات دارویی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۷۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» با تقاضای خرید ۱۰۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۱۸درصد از پنج هزار و ۷۱۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع هزار و ۳۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۵۶۰درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۷۴۰میلیارد تومان خواهد رسید.

صف فروش اخابر هم جمع آوری شد.

در ساعت ۱۱:۴۵ شاهد افزایش مجدد تقاضا در بازار هستیم.شبندر و شپنا به صف خرید نشستند.

رشد ۲۴هزار و ۳۴۱واحدی شاخص کل (۲.۱درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۹۹هزار واحدی قرار داد.

شاخص هم وزن ۰.۳درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود پنج هزار و ۷۰۰میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار