مدیرعامل بیمه سلامت مطرح کرد؛

مدیریت تجویز بی رویه دارو از سوی پزشکان با نسخه نویسی الکترونیک

ناصحی گفت: مصرف بی رویه دارو و البته تجویز بی رویه دارو از سوی پزشکان، با اجرای نسخه نویسی الکترونیک مدیریت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت در نشست خبری اظهار کرد: بیمه سلامت با جمعیت ۴۲ میلیون نفر خدمات بهداشتی درمانی و پیشگیرانه را در ۵ صندوق پوشش می‌دهد. بزرگترین صندوق بیمه روستایی با ٢١ میلیون جمعیت و بیمه همگانی با ۱۳ میلیون نفر تحت پوشش هستند؛ همچنین ۵.۵ میلیون نفر تحت پوشش صندوق کارکنان دولت قرار دارند.

او ادامه داد: ما در برخی امور نمی توانیم هماهنگ و یکسان عمل کنیم و با توجه به صندوق ها و تنوع جغرافیایی و فرهنگی مردم کشور همه نکات را لحاظ کنیم تا بیمه شدگان کمترین آسیب را ببیند.

ناصحی گفت: ما اولین بیمه ای بودیم که نسخه نویسی الکترونیکی را آغاز کردیم. به دلیل آسیب پذیر بودن بیمه شدگان و بیمارستان های دولتی موضوع را همزمان با تامین اجتماعی پیش برده و سعی کردیم جو روانی را طوری حفظ کنیم که فردی در بیمارستان ها دچار چالش نشود. امروز در تامین اجتماعی جلسه‌ای با معاونت درمان داشتیم و حامی نسخه نویسی الکترونیک و همکاران در تامین اجتماعی هستیم تا دچار مشکل نشوند.

مدیرعامل بیمه سلامت بیان کرد: نسخه نویسی الکترونیک در سطوح مختلف و در بخش سرپایی و بستری بسیار حائز اهمیت است و اگر در آینده نظام ارجاع و پزشک خانواده مستقر شود، منابع برای سلامت مردم سوق داده می شود. باید توجه داشت که ما از کشورهای نخست در مصرف برخی داروها و تجهیزات پزشکی هستیم و مصرف غیر منطقی داریم، به همین دلیل نکات فنی و مهمی در نسخه نویسی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: مصرف بی رویه دارو و البته تجویز بی رویه دارو از سوی پزشکان، با اجرای نسخه نویسی الکترونیک مدیریت خواهد شد.

ناصحی در پاسخ به  باشگاه خبرنگاران جوان درباره نحوه پرداخت هزینه های بیمه سلامت در بخش کرونا گفت: در بخش بستری ٩٠ درصد هزینه ها و در بخش سرپایی ٧٠ درصد هزینه ها را پرداخت می‌کنیم. تاکنون ٢ هزار میلیارد تومان در کرونا هزینه کرده ایم که در صندوق های مختلف هزینه ها متفاوت است‌.

مدیرعامل بیمه سلامت ادامه داد: ما در صندوق همگانی ۲۰۰ میلیارد هزینه بستری و ۴۷ میلیارد هزینه داروی بیماران بستری و در بیمه روستائیان و عشایر ۴۱۳ میلیارد تومان هزینه بستری و ۹۷ میلیارد تومان هزینه داروی بیماران بستری، در صندوق سایر اقشار ۹۷ میلیارد هزینه بستری و ۲۱ میلیارد تومان هزینه داروی بیماران بستری، در صندوق کارکنان دولت و ۳۱۲ میلیارد تومان هزینه بستری و دولت ۷۶ میلیارد تومان هزینه داروی بیماران بستری، در صندوق ایرانیان ۱۰۰ میلیارد هزینه بستری و ۲۱ میلیارد تومان هزینه داروی بیماران بستری را پرداخت کردیم.

او بیان کرد: هزینه هر پرونده ۶.۴ میلیون تومان بوده است و هزینه کرد هر پرونده ۴.۵ میلیون تومان برآورد شده است. میانگین روز بستری در بیمارستان ها ۷ روز و میانگین سنی بستری شدگان کرونا در بیمه سلامت ۵۹ سال بوده است و ۱۴ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت در بیمارستان ها فوت شدند.

۹ قلم دارو کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفت

ناصحی با بیان اینکه ۹ قلم دارو کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفت، تصریح کرد: داروی رمدسیویر و فاویپیراویر که گران قیمت هستند، تحت پوشش بیمه قرار دارند که هزینه های آنها پرداخت شده است. با توجه به گسترش ویروس کرونا  پیش بینی می کنیم که به ادامه حمایت ها حداقل تا ۶ ماهه نخست سال نیاز داریم.

او با اشاره به پوشش بیمه ای هزینه های توانبخشی گفت: یکی از اموری که در بیمه ها مغفول مانده، هزینه های توانبخشی است؛ کاردرمانی جسمی، ذهنی و گفتار درمانی تحت پوشش بیمه نیست برای مثال بیماران فلج مغزی از بدو تولد نیاز به توانبخشی دارند و حتی مداخله در بخش ویژه پس از تولد  نیزموثر است، بنابراین پوشش بیمه ای خدمات برای افراد، بسیار کمک کننده خواهد بود.

ناصحی ادامه داد: بیمه سلامت در این حوزه وارد شده است و برخی از خدمات را ۱۰۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار داده است. براین اساس برنامه های اولیه با بهزیستی تدوین شده است؛ در مرحله اول ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است، با موسسات توانبخشی هم قرارداد خواهیم بست و بیمه شدگان این خدمات را دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل بیمه سلامت یادآوری کرد: بیماران اوتیسم هم دچار مشکلاتی هستند و نیاز به حمایت در سنین پایین دارند زیرا هر چه زودتر مداخله صورت بگیرد، بیماران زودتر به زندگی طبیعی بر می‌گردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه سلامت ، پزشکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار