معاون وزیر صمت گفت: برای راه‌اندازی شهرک صنعتی مشترک در پارس‌آباد منتظر توافق وزارت امور خارجه ایران و آذربایجان هستیم .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رسولیان، معاون وزیر صمت امروز در جریان بازدید از شهرک‌های صنعتی پارس‌آباد گفت: شهرک مرزی مشترک در مرحله بررسی و پیگیری وزارت امور خارجه ایران و آذربایجان است که در صورت توافق نهایی و ابلاغ کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان به راحتی می‌توان در راه‌اندازی این شهرک تلاش و جدیت داشت.

او تصریح کرد: کار بسیار خوبی در منطقه در این زمینه آغاز شده و ما در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مشکلی از بابت احداث مجموعه صنعتی مرزی مشترک نداریم و این امر را به نفع توسعه اقتصادی مغان می‌دانیم.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایران گفت: هر چند در کشور نمونه چنین شهرک مرزی مشترک وجود ندارد، اما طرح‌های مطرح شده در این زمینه قابل بررسی و تأیید نهایی است که منتظر نظر وزارت امور خارجه ایران و آذربایجان هستیم تا فعالیت‌ها را در این بخش آغاز کنیم.

رسولیان در مورد ظرفیت ایجاد شده در شهرک‌های صنعتی استان برای استقرار واحد‌های تولیدی افزود: در کنار استقبال از شهرک‌ها و نواحی صنعتی ما شاهد توسعه برخی از این شهرک‌ها نظیر شهرک صنعتی شماره دو اردبیل هستیم که با استقبال سرمایه‌گذاران وسعت آن در مرحله افزایش است.

او در ادامه گفت: در سال جهش تولید در حمایت از سرمایه‌گذاران نظام بروکراسی، اداری و صدور مجوز‌ها در کمترین فرصت زمانی انجام شده و تسهیل خوبی نیز در این فرآیند شکل گرفته است.

رسولیان افزود: تاکنون ۹ هزار قرارداد واگذاری زمین برای ایجاد واحد‌های صنعتی در کشور منعقد شده که این میزان واگذاری در مقایسه با پارسال دو برابر شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: در بودجه سال آینده برای تأمین امکانات و زیرساخت‌های در شهرک‌های صنعتی برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده که امیدواریم علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها از سوی دستگاه‌های خدماتی، در تجهیز شهرک‌ها و نواحی صنعتی با آتش‌نشانی و تصفیه‌خانه‌های مجهز منابع مورد نیاز تأمین شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.