در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ساخت ۱۱۵ هزار واحد مسکن محرومین در کشور توسط بنیاد مسکن

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: در قالب تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه ساخت ۱۱۵ هزار واحد مسکن روستایی برای محرومان کشور در دستور کار قرار گرفته است.

حمید رضا سهرابی مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ساخت مسکن محرومان از چند سال گذشته جزو اولویت‌های بنیاد مسکن به شمار می‌رود، گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با سازمان برنامه وبودجه برای ساخت مسکن محرومان منعقد کرده ایم مقرر شد که ۱۱۵ هزارواحد مسکن روستایی برای محرومان در کشور ساخته شود.

او ادامه داد: ساخت حدود ۴۷ هزار واحد مسکن روستایی از این تعداد به اتمام رسیده و امیدواریم تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ بخش عمده‌ای از این واحد‌ها به بهره برداری برسند.

سهرابی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی‌های انجام شده از سال ۹۷ ساخت واحد مسکونی برای روستاییان کشور در دستور کار قرار گرفته است، افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در سال ۹۷، ۱۶ هزار واحد و در سال ۹۸ هم حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در برای محرومان در دستور کار قرار گرفت که درمجموع ساخت ۳۳ هزار واحد برای محرومان کشور عملیاتی شد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن اظهار کرد: در سال گذشته هم ساخت حدود ۲۰ هزار واحد مسکن برای محرومان کلید زده شد که از این تعداد ۱۷ هزار واحد به اتمام رسیده و تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ این واحد‌ها به بهره برداری می‌رسد.

سهرابی در ادامه به تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مستضعفان هم در ماه گذشته منعقد شد اشاره کرد و گفت: در قالب این تفاهم نامه ساخت حدود ۲۰ هزار واحد در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته است که امیدواریم تا یک ماه آینده عملیات اجرای آن‌ها آغاز و تا پایان سال هم ساخت آن‌ها به اتمام برسد.

او بیان کرد: عملیات اجرایی این واحد‌ها در بسیاری از استان‌ها آغاز و متقاضیان این واحد‌ها هم شناسایی شده است، افزود: حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن محرومان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مصوب شده بود که پرداخت این تسهیلات خود نقش موثری در تسریع و اجرایی شدن این پروژه‌ها دارد.

مدیر کل  مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه  ساخت مسکن روستایی یکی از مهم ترین اولویت ها و برنامه های بنیاد مسکن به شمار می رود، افزود: اجرای این طرح  در راستای محرومیت زدایی انجام  می‌شود و تاکنون هم اقدامات موثری در این حوزه در قالب تفاهم نامه با دستگاه های مختلف انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار