لزوم اخذ کارت تردد دام برای عشایر مهاباد

مدیرعامل تعاونی عشایر مهاباد گفت: عشایر مهاباد برای دریافت کارت هوشمند تردد دام در سامانه مجوز الکترونیکی کشاورزی سماک ثبت نام کنند.

یوسف فصاحت مدیرعامل تعاونی عشایر مهاباد با اشاره به لزوم ثبت نام عشایر برای دریافت کارت هوشمند تردد دام در سامانه مجوز الکترونیکی کشاورزی سماک، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: عشایر این شهرستان می‌توانند با مراجعه به سامانه https://www.maj.ir و ثبت اطلاعات خود نسبت به دریافت کارت تردد دام خود اقدام کنند.

فصاحت با اشاره به اینکه ۸۰ درصد دام سبک و ۲۰ درصد دام سنگین این شهرستان در اختیار عشایر قرار دارد، افزود: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


او در خصوص تولیدات دامی عشایر مهاباد نیز اذعان کرد: عشایر این شهرستان سالانه در مجموع هشت هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۹ هزار و ۵۰۰ تن شیر و مواد لبنی، ۲۳۰ تن پشم و چهار تن کرگ و مو تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

در مهاباد هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری دارای پرونده با جمعیت بیش از ۶ هزار نفر وجود دارد که بیشتر به دامپروری و صنایع مربوط به آن اشتغال دارند.

۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد زیرپوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان‌غربی نیز ویژه عشایر است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.