معاون موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مطرح کرد؛

جزئیات فرایند کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس/ واکسن کوو پارس عارضه کوتاه مدت نداشته است

کلانتری گفت: در مرحله اول تزریق واکسن کوو پارس، ۱۳ نفر واکسینه شده‌اند که این واکسن تاکنون عوارضی نداشته ‌است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید کلانتری معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ در خصوص فرایند کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا به نام "رازی کوو پارس" تصریح کرد: در مرحله اول طی یک هفته ۱۳ نفر واکسینه شده اند که نتایج آن خوب بوده یعنی تاکنون عوارضی نداشته است. در خصوص تاثیر ایمنی زایی واکسن هنوز زود است که قضاوت کنیم.

او ادامه داد:در فاز اول، تزریق این واکسن تا اردیبهشت ماه ادامه دارد. دو هفته پس از تزریق ایمنی زایی واکسن را آزمایش می کنیم.

 معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بیان کرد: مرحله دوم تزریق واکسن  کووپارس از  ۲۱ اسفند انجام می‌شود. دوباره بعد از دو هفته اثر این واکسن کنترل می شود که بیشترین اثر واکسن ، دو هفته بعد از تزریق مرحله دوم مشخص می شود و در آن زمان می توانیم در خصوص ایمنی زایی این واکسن نظر بدهیم.

کلانتری گفت: اینکه واکسن در این مرحله عارضه کوتاه مدتی نداشته است این جرات را به ما می دهد که کار را ادامه دهیم . فاز اصلی تزریق این واکسن با ۸ داوطلب از  فردا سه شنبه  آغاز می‌شود و ۱۲۰ نفر در این مرحله واکسن را دریافت می‌کنند.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اضافه کرد: متقاضیان دریافت واکسن کوو پارس باید سالم باشند، سابقه سرطان نداشته باشند و محل زندگیشان باید نزدیک به سایت کارآزمایی باشد تا آزمایش‌های مربوط به ایمنی و ایمنی زایی واکسن بر رویشان انجام شود، از این رو باید ساکن تهران باشند.

کلانتری تاکید کرد: همه کسانی که وارد مطالعه می‌شوند به مدت ۶ ماه پایش می‌شوند و زمانی که نتایج مرحله اول موفقیت آمیز باشد، مجوز مرحله دوم را خواهیم گرفت.

وی در خصوص دُز استنشاقی گفت: مرحله سوم دریافت واکسن کرونا، یک ماه پس از تزریق عضلانی دوم و به صورت استنشاقی است و این دز استنشاقی از ناقل شدن فرد جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار