رئیس سازمان صمت لرستان:

بیش از یک میلیون تن مواد معدنی در لرستان استخراج شد

رئیس سازمان صمت لرستان از استخراج بیش از یک میلیون تن مواد معدنی در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، بهزاد منصوری رئیس سازمان صمت لرستان  گفت: در حال حاضر تعداد معادن فعال استان ۱۷۱ و تعداد معادن غیرفعال استان نیز ۱۰۶ واحد، همچنین تعداد معادن سنگ تزئینی فعال استان ۴۵ واحد و واحد‌های غیرفعال سنگ تزئینی نیز ۷۵ واحد است.

او با اشاره به فعالیت ۱۷۱ معدن در لرستان تصریح کرد: فعالیت واحد‌های صنعتی در استان نیز متفاوت است به گونه‌ای که ۱۴۱ واحد به طور ۱۰۰ درصد و مابقی نیز بین ۲۵ تا ۷۵ درصد فعال هستند.

رئیس سازمان صمت لرستان گفت: میزان سرمایه گذاری واحد‌های صنعتی لرستان بر اساس اطلاعات جواز تاسیس واحد‌های فعال، ۲۵ هزار و ۷۶۹ میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال است که بیشترین فراوانی گروه‌های صنعتی در استان به ترتیب سنگبری‌ها با ۲۴۳ واحد، صنایع غذایی با ۱۵۲ واحد و کمترین واحد‌ها نیز مربوط به صنایع نساجی و سلولزی می‌باشد.

منصوری درباره عملکرد سه ماهه سوم سال ۱۳۹۹ بخش معدن نیز گفت: برخی مواد معدنی شامل سنگ آهک، سنگ گچ، لاشه موزاییکی، مرمریت، چینی، فلدسپات، گرانیت، تالک، سیلیس، قیر طبیعی، لاشه آهکی، مارن، کنگلومرا، لاسه و مالون، سرب و روی، خاک صنعتی و شن و ماسه رودخانه‌ای در این مدت استخراج شده است.

او بیان کرد: میزان استخراج واقعی این واحد‌های معدنی یک میلیون و ۶۴۳ هزار و ۱۳۹ تن بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اضافه کرد: جمع کل صادرات سنگ استان در سال گذشته به کشور‌هایی همچون ترکیه، استرالیا، امارات، کویت، روسیه، سنگاپور، آلمان و چین ۲ هزار و ۴۷۴ تن و ۲۲ کیلوگرم به ارزش ۸۱۹ هزار و ۶۷۸ دلار بوده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار