سرلشکر باقری گفت:خوشبختانه طی ۲ سال گذشته علیرغم محدودیت‌های کرونایی، ۳۰۰ هزار جوان کشور کارت معتبر ملی مهارت دریافت کردند و جذب بازار کار شدند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان ستادکل نیرو‌های مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی که در محل ستادکل نیرو‌های مسلح برگزار شد، گفت: دفاع و امنیت کشور مقدمه ضروری و بستر اساسی برای تمامی فعالیت‌های کشور است و هر پیشرفت، کار و رفاه زندگی، نیازمند چتر امنیتی و دفاعی است.

اوافزود: همه دنیا می‌دانند که نیرو‌های مسلح مجری، پیشگام و مدیر صحنه دفاعی هستند و اگر ضرورت پیدا کند همه کشور وارد عرصه دفاع خواهد شد، همانطور که در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد این اتفاق بودیم.

او ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی جزو مجموعه‌هایی است که بحمدالله در دوره مدیریت دکتر طهرانچی از این عرصه استقبال کرده است. اکنون دفاع دیگر سنتی نیست، چرا که بدون پژوهش، دانش روز و فناوری‌های ضروری، امکان پیشبرد کار وجود ندارد.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه نیرو‌های مسلح در عرصه دستیابی به دانش روز و فناوری‌های ضروری تلاش می‌کند، تصریح کرد: با این حال، همه دانش و دانشمندان نزد نیرو‌های مسلح نیستند.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب توانمندی بسیار بزرگی به لحاظ وسعت و گسترش جغرافیایی و کمیت و کیفیت دارد، به طوری که بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی برتر کشور متعلق به این دانشگاه است و از این جهت خدا را شاکریم.

او با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تنها در حوزه پدافند غیرعامل حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ پایان نامه و رساله را به صورت مشترک و بدون چشم داشت انجام داده و پیش می‌برد که این اقدام قطعاً در دفاع کشور مؤثر است، اظهار داشت: این همکاری در سایر زمینه‌ها نیز باید توسعه پیدا کند که ان شاءالله با تفاهم نامه‌ای که امروز به امضا رسید، این مسیر باز خواهد شد.

سرلشکر باقری در پایان اظهار کرد: مهارت آموزی سربازان، موضوع بسیار مهمی است. خوشبختانه طی ۲ سال گذشته علیرغم محدودیت‌های کرونایی، ۳۰۰ هزار جوان کشور کارت معتبر ملی مهارت دریافت کردند و جذب بازار کار شدند. انشاءالله با کمک رئیس دانشگاه آزاد، این مسیر در مورد فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز تسهیل و ریل گذاری خواهد شد. ان شاءالله این همکاری در همه زمینه‌ها ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه آزاد ، سرباز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برای ورودی های مهر 98 رشته های کم متقاضی وعده تخفیف 35 درصدی شهریه را داد اما تخفیف را به بهانه های مختلف اعمال نمیکنند لطفا رسیدگی فوری نمایید تا از داوطلبان سو استفاده نشود
آخرین اخبار