کنترل فوران چاه های نفت و گاز با برگزاری دوره آموزشی

سرپرست آموزش حفاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری از برگزاری دوره آموزش عملی کنترل فوران چاه های نفت و گاز خبر داد.

سید محمد حسین جزاسرپرست آموزش حفاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری دوره آموزش عملی کنترل فوران چاه‌های نفت و گاز گفت: در دوره آموزشی مذکور که در اهواز برگزار شد، ۵ نفر از مربیان شرکت در مدت ۴ روز به صورت کار عملی با دستگاه شبیه ساز کنترل فوران مراحل آموزشی را با حضور مربی بین المللی طی کردند.

او با بیان اینکه این افراد پس از گذراندن دوره به عنوان مربیان ملی کنترل فوران مورد تایید شرکت ملی نفت ایران قرار خواهند گرفت و مجوز تدریس برای آن‌ها صادر می‌گردد. شود، افزود: هم اکنون تعداد مربیان کنترل فوران چاه (IWCF) ملی حفاری به ۱۰ نفر افزایش یافته است.

جزایری با بیان اینکه در حال حاضر در هر هفته ۳ سه دوره کنترل برای بالغ بر ۵۰ نفر از کارکنان عملیاتی دستگاه‌های حفاری برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به افزوده شدن تعداد مربیان، براساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال آینده شمار دوره‌ها به ۶ دوره در هفته با ظرفیت پذیرش ۹۰ نفر افزایش خواهد یافت.

سرپرست آموزش ملی حفاری هدف از برگزاری دوره آموزش مربی را ایجاد ظرفیت جهت ارائه آموزش کنترل فوران برای متخصصان و کارشناسان عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی همزمان با بالا بردن کیفیت آموزش از طریق پرورش مربیان و بهبود منابع آموزشی اعم از حضوری و برخط عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.