روایت باشگاه خبرنگاران جوان از یک استعفا؛

همه چیز از یک استعفا شروع شد/ از قرارگاه تا پاستور

شاید تا چندی پیش نامش آنقدر بر سر زبان‌ها نبود، اما به مرور نامش مطرح و مشهورتر شد.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در خردادماه سال آینده، هر روز یک اسم تازه رو می شود تا شاید بتواند اقبال عمومی را به دست بیاورد و راهی پاستور شود؛ اسم‌هایی که برای برخی مردم آشنا و برای برخی مایه تعجب می شوند. باشگاه خبرنگاران جوان در سلسله گزارش‌های انتخاباتی خود به بررسی این اسامی که سودای رسیدن به پاستور را دارند می پردازد.

شاید تا چندی پیش نامش آنقدر بر سر زبان‌ها نبود، اما به مرور نامش مطرح و مشهورتر شد تا جایی که به عنوان یکی از نامزدهای ریاست جمهوری سیزدهم بر سر زبان‌ها افتاد؛ شایعه‌ای که کم کم رنگ واقعیت به خود گرفت.

همه چیز از یک استعفا شروع شد

در تاریخ ۱۷ اسفند ۹۹ بود که سردار سرتیپ پاسدار سعید محمد رسما از فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا استعفا داد و پس از آن با حکم فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرتیپ دوم پاسدار سید حسین هوشی سادات به سمت فرمانده این قرارگاه منصوب شد. در متن استعفای سعید محمد خطاب به فرمانده سپاه آمده است که ضمن تشکر از حمایت‌های بی‌دریغ جنابعالی از اینجانب در پیشبرد ماموریت‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)، از آنجا که احتمال دارد به دلیل حضور اینجانب در فضای انتخاباتی شائبه‌هایی متوجه نهاد مقدس سپاه پاسداران شود در راستای صیانت از سپاه و قرارگاه انقلابی- جهادی خاتم‌الانبیا، از سمت خود استعفا می‌دهم. 

بلافاصله شایعاتی در فضای مجازی مطرح شد مبنی بر برکناری سردار محمد که توسط ستاد کل نیروهای مسلح قویا تکذیب شد. سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی درباره دلایل استعفای سردار سعید محمد از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: این رفت و آمدها امری معمول است و دلیل خاصی ندارد.

او همچنین در پاسخ به اینکه آیا قرار است سردار سعید محمد در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم شرکت کند گفت: این موضوع را باید از خود او سوال کنید.

سردار سعید محمد کیست؟

سعید محمد متولد سال ۱۳۴۷ است و مدرک دکترای مهندسی عمران از دانشگاه تربیت مدرس تهران دارد؛ از سال ۱۳۶۶ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و دارای سوابق مدیریتی و اجرایی متعددی در شرکت‌ها و مؤسسات زیرمجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و بنیاد تعاون سپاه پاسداران است؛ او از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مدیرعامل گروه سپاسد وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بود که مهم‌ترین پروژه‌های عظیم سدسازی، تونل سازی، نیروگاه‌های برق، سازه‌های بتونی بلند و... را در کشور اجرا می‌کند و سد مخزنی کرخه و سد گتوند از جمله پروژه‌های این نهاد است.

مهرماه سال  ۱۳۹۷ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تغییر کرد و با حکم سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سعید محمد جانشین سردار عبادالله عبداللهی شد. این انتصاب در سپاه با انتصاب‌های پیشین تفاوت‌هایی داشت. سعید محمد به عنوان چهره‌ای جوان و از نسل دوم سپاه به عنوان فرمانده ارشد بازوی مهندسی و عمرانی سپاه منصوب شده بود. درجه نظامی سعید محمد سرتیپ دوم پاسدار است؛ البته او کم‌تر با لباس نظامی در مجامع عمومی حاضر می‌شود.

روایت یک استعفا/ از قرارگاه تا پاستور

از سوابق علمی او هم می‌توان به عضویت در هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) از سال ۱۳۸۹ تاکنون و عضویت در نظام مهندسی استان تهران از سال ۱۳۷۵ تاکنون اشاره کرد.

مردی از جنس اقتصاد که به میدان سیاست می‌آید

او در سال  ۲۰۱۴ موفق به کسب تندیس برنز جایزه بین‌المللی پروژه برتر در سطح مگاپروژه‌ها از انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA) شد. همچنین کسب تندیس بلورین جایزه ملی پروژه برتر در سطح مگاپروژه‌ها از انجمن ملی مدیریت پروژه ایران در سال ۱۳۹۲؛ کسب لوح تقدیر جایزه تعالی منابع انسانی از انجمن ملی منابع انسانی ایران در سال ۱۳۹۳؛ کسب رتبه دوم در جایزه ملی مدیریت دانش (MAKE) در سال ۱۳۹۳؛ کسب لوح تقدیر حامیان زمین از اجلاس جهانی حامیان زمین سال ۱۳۹۲؛ کسب لوح تقدیر از وزیر نیرو در جشن خودکفایی صنعت سدسازی در سال ۱۳۹۱؛ برگزیده در همایش برترین مدیران جهادی در عرصه سازندگی کشور در سال ۱۳۹۴ دیگر جوایز و افتخارات کسب‌شده توسط سعید محمد است.

از سوابق علمی و پژوهشی او می‌توان به تألیف کتاب‌های «تأثیر الیاف فولادی در کنترل ترک‌های کششی بتن»، «مدیریت طرح‌های عمرانی»، «طراحی و اجرای روسازی بلوکی بتنی»، «انتخاب، طراحی و اجرای خط با دال بتنی در خطوط قطار شهری» و «بهسازی خاک با نگرشی ویژه به سد‌های خاکی»؛ همچنین ترجمه دو کتاب «زمین‌شناسی مهندسی در کارست» و «کاربرد بتن غلطکی» اشاره کرد.

روایت یک استعفا

حال اما شاید بد نباشد که کمی بیشتر درباره دیدگاه‌های سردار سعید محمد بدانیم.

سردار سعید محمد تا کنون هیچ موضع‌ رسمی و مدونی در مورد منش سیاسی خود نگرفته و هنوز تصویر درستی از منش سیاسی سردار سعید محمد در جامعه وجود ندارد و معلوم نیست که این جوان نسل دومی سپاه در کدام طیف سیاسی قرار می‌گیرد. در این گزارش به برخی از مواضع وی در زمین سیاست اشاره می‌کنیم. شنیدن برخی سخنان او در دیدار با شخصیت‌ها خالی از لطف نیست.  سعید محمد در سی و پنجمین جلسه علنی شورای عالی استان‌ها گفته بود که همه ما باید به دنبال ایجاد تمدن بزرگ اسلامی ایرانی باشیم و مدیران شهری باید به سمت الگوی مدرن شهر اسلامی بروند. علاوه براین او بیان کرده بود که مردم باید لذت و منفعت سازندگی را ببرند و  سازندگی نباید فاصله طبقاتی ایجاد کند.

روایت یک استعفا/ از قرارگاه تا پاستور

سعید محمد در دیدار با آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان یزد هم اظهار کرده بود که امروز که دشمن به واسطه تحریم و فشارهای ظالمانه خود سعی دارد در ایران بحران ایجاد کند، قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف، زمینه رفع مشکلات بسیاری را فراهم کرده است. به دلیل خودباختگی که بین برخی مسئولان وجود داشت و احساس می‌کردند غیر خارجی نمی‌توانند بسیاری از کارها را انجام دهند، مشکلاتی وجود داشت ولی به حمدالله در هر عرصه‌ای که نیروهای دلداده نظام و انقلاب ورود کردند، موفقیت‌های بسیاری به دست آمد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) ادامه داد که در بحث تحریم بنزین، دشمن اقدامات بسیاری انجام داده بود که اگر به نتیجه می‌نشست قطعا کشور با مشکلات بسیار حادی روبه‌رو می‌شد؛ ولی با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی قراگاه خاتم‌الانبیا(ص)، تمام توطئه‌های دشمن نقش برآب شد.

پس از این اظهارات که به نقل از خود وی منتشر شده بود حال شاید بد نباشد که به دلایل استعفای او و بررسی شایعه برکناری او هم نگاه کنیم.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان احتمال برکناری سردار سعید محمد را رد کرد و گفت: متن استعفای او هم منتشر شده و گفته شده است که او صرفا به این دلیل که شائبه انتخاباتی پیش نیاید استعفا داده؛ اما به سبب تبلیغات انتخاباتی رقبا در تلاش هستند که استعفای او را به برکناری تفسیر کنند.

او ادامه داد: او نامزد شده است و اولین سدی که باید بگذراند سد تایید صلاحیت شورای نگهبان است و در صورت تایید صلاحیت در مناظرات مشخص خواهد شد که چه کسی توانایی مدیریت کشور را دارد و مردم در این باره تصمیم خواهند گرفت.

روایت یک استعفا/ از قرارگاه تا پاستور

حمیدرضا ترقی هم در این باره بیان کرد: ما چندان اطلاعی درباره استعفای او نداریم و تاثیری هم ندارد؛ باید شورای نگهبان بررسی کند و فعلا نمی شود در این باره اظهار نظر کرد، اما به این دلیل که سپاهی بوده تا به حال درباره او در محافل اصولگرایان صحبتی نشده است. او  در بحث سازندگی توفیقات خوبی داشته، اما بحث اجرایی بحث دیگری است و بحث رجال مذهبی بودن هم بحثی است که باید شورای نگهبان در مورد آن تصمیم بگیرد.

حال که عزم او برای ورود به انتخابات جدی شده و به شایعه برکناری او هم تا حد زیادی پاسخ داده شد یک سوال دیگر برجا می‌ماند. آیا از او حمایت خواهد شد؟ سوالی که مهدی چمران درباره آن گفته بود: نمی‌توان گفت که از او حمایت می‌شود یا خیر، ولی برداشت من این است که شناخت جامعه نسبت به او کم است و تا شناخت ایجاد شود زمان می‌برد. مردم شناخت عملیاتی می‌خواهند و اگر چهره‌های جوانی که توان و پشتوانه اجرایی و تجربه کاری دارند، وارد شوند ممکن است مورد حمایت جریان اصولگرا قرار گیرند و مردم هم به آنها توجه ‌کنند.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: وقتی بحث جوانگرایی مطرح می‌شود منظور این نیست که یک جوان ۲۰ ساله وارد انتخابات ریاست‌جمهوری شود، حتی رئیس جمهوری ۳۰ ساله هم شاید برای این سمت مناسب نباشد؛ مگر اینکه یک نمونه عجیب، نخبه و خارق العاده‌ای پیدا شود، بنابراین نامزد جوان باید تجربیات خوب، بالا و ارزنده اجرایی داشته باشد.

روایت یک استعفا/ از قرارگاه تا پاستور

چمران درباره ورود نظامیان به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: دو نوع نظامی داریم، گروهی شغلشان نظامی‌گری است و نظامی حرفه‌ای هستند و گروه دیگر هم که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، رشد کردند و فرمانده شدند و در مقطعی صلاح دیدند از فضای نظامی‌گری خارج شده و به مردم و جامعه خدمت کنند. این طیف با کسانی که از ابتدا وارد شغل نظامی‌گری شدند فرق دارند و نباید آنها را یکی بدانیم.

این فعال سیاسی افزود: کسی زمان جنگ، دانشگاه یا تحصیل را رها کرده و به جبهه رفته و برای دفاع از کشور جنگیده و پس از آن وارد عرصه دیگری شده را نمی توان نظامی نامید. برداشت من این است کسی که نظامی‌ حرفه‌ای است اگر بخواهد وارد مسائل سیاسی شود مردم زیاد روی خوشی به او نشان نمی‌دهند.

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در این باره به باشگاه خبرنگاران گفت:  من پیشنهادم این است که که اگر قرار باشد از افراد نظامی فردی وارد انتخابات شود بهترین گزینه سرلشکر محسن رضایی است، زیرا فرمانده تمام اینهاست و بهتر است که همه به او کمک کنند و به نفع او کنار بروند تا احترام فرمانده خود را هم داشته باشند؛ در عین حال که سردار محمد تا لحظه آخر بماند یا نماند یک تصمیم شخصی است.

حال باید دید که در نهایت سعید محمد جوان به پاستور خواهد رسید یا خیر؛ فرضیه ای که پاسخ آن به زودی مشخص خواهد شد؛ فرضیه‌ای که با اما و اگرهای بسیاری آغاز شد و حداقل تا خرداد ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

فاطمه تورانلو 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سعید محمد نشنیدم تا حالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
رای ما دکتر محمد
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۲:۰۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
بسیار سفر باید تا پخته شود خامی ، اداره و مدیریت یک مملکت 85 میلیون نفری با سلایق و دیدگاهای مختلف و ادیان مختلف و زبانهای مختلف و رسم و رسوم سنتی مختلف و فرهنگهای مختلف و با این همه دشمنان داخلی و خارجی مختلف با سیاستهای مختلف با روشهای مختلف با مدیریت یک مجموعه صنعتی از زمین تا آسمان فرق می کند و از زمین تا آسمانها تفاوتش است ایشان درست است مدیر لایق و شایسته در یک مجموعه صنعتی خوب عمل کرده باشد ولی دادن سرنوشت یک مملکت که هزاران مشکلات اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و ضعف شدید در اجرای عدالت اجتماعی بدون تبعیضگریهای مختلف درونش به وجود آمده به دلایل خارجی و داخلی بنظر بنده حقیر که یک رای دارم همانند همه ایرانیان که یک رای دارند باید فردی متدین و انقلابی با تجربیات بسیار ارزنده و کهنه کار در علم سیاست و اقتصاد و مردمی و شناخته شده آب و آتش دیده پخته شده آهن آب دیده پولادین شده مصیبتهای طوفانی دیده خردمند بصیر باید سکان کشتی ایران اسلامی طوفان زده را در دست بگیرد و بر سندلی ریاست جمهوری ایران مقتدر مستقل قدرتمند بنشیند .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه و بصیرانه .
Iran (Islamic Republic of)
سعی
۰۹:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
با تشکر از مطالبتان ولی این خام خادم برای ما خیلی بهتر از پخته های خائن هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
احمدی نزاد باید بره به رمال بگه تاییدش کنن احمدی نزاد خیلی تغییر کرده احمدی ب فکر مردم نیست جاه طلب با غربه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
احمدی نژاد را درست نقد کنید نه اینکه به وی نسبت دروغ می دهید .
با دروغ گفتن برای احمدی نژاد ، رای شما بالا نمی رود .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
مردی که فقط به فکر رفاه محرومین و مستضعفین هست فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
چرا عکس این بزرگوار را با روحانی گذاشته اید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
آرزوی توفیق وسربلندی برای خدمت به ایران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
و این را هم ذکر کردید که در سطح A مدیریت پروژه در دنیا کلا 80 نفر به این درجه A رسیدند که یکیشون همین دکتر سعید محمد است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
ماهم لرستانی هستیم ولی رای به احمدی نژاد نمی‌دهیم، ما به کسی رای میدهیم که پشتیبان ولایت فقیه باشد قدرخون شهدای عزیز را بداند دم از کشورهای بیگانه نزند، رای ماسعیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
باشه بهش رای بده
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۰:۳۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
نوچه های این آقا هستید راستشو بگید فضاهای مجازی شمارو پر کرده تا تبلیغ براش بکنید اینجوری میخواد مملکت داری کنه ای آقا فاتح این کشور خوندست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
رای ما سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
رای ما دکترسعیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
همه این اقایون تنها دلیل کاندید شدنضشون ارضای حس جاه طلبی و قدرتشون هست وگرنه تا الان کدام رییس جمهور سبب بهبود وضع نابسمان مملکت شده که امثال سعید محمد که هیچ سابقه مدیریتی درستی نداره بخواهد انجام بدهد.
این مملکت یک دلسوز مثل امیر کبیر میخواهد که حیف وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
امیر کبیر ها بعد مرگ شناخته میشوند چرا به همه تهمت می زنید ؟ نکنه علم غیب دارید ؟
با این اوصاف اگر امیرکبیر هم بیاید خواهید گفت او هم برای مطامع شخصی و امثال آن آمده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
چرا بدون علم تهمت می زنید ؟ با این اوصاف امیرکبیر هم اگر بیایند باز حواهید گفت این ها برای مطامع شخصی می آیند چگونه شخصی که نیامده را که این همه کار برای کشور کرده متهم می کنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
با دیدن دوره روحانی همه فهمیدن برای رییس جمهور شدن هیچ قابلیتی لازم نیست داشته باشی فقط احساس کنی که دوست داری رییس جههور بشی تمومه مثل داماد شدنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
ایشان بسیاری تلاش و کار کرده اند و هر کسی نیستند و قابلیت علمی و تخصصی و ایمانی دارند
اقای روحانی به قابلیت نیاز نداشتند بلکه با سادگی و گول خوردن برخی رای آوردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
آفرین بر این تدبیر هوشمندانه ---ولی مگه کسی با شما کاری داره یا میتونه کاری داشته باشه. خودتان را اذیت نکنید راحت باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
کفش کهنه در بیابان نعمت است !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
رای ما دکتر سعید محمد
باید این انقلاب و نظام رو از دست اختاپوس های غرب زده لیبرال مسلک که امام رضوان الله اینقدر از اینها حذر داشت نجات بدیم... اینها خون شهدا رو پایمال کردند.
باید انقلاب رو تو ریل خودش برگردونیم.
رای ما دکتر سعید محمد عزیز
Iran (Islamic Republic of)
رحمانی
۱۲:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
رای ما سعید محمد است وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
میگن 100 تن مرغ شهر ری پیدا شده، قوه قضاییه رفته جریمه اش کرده 1 میلیون تومان، خدایی این ظلم نیست، وضعت خوب باشه مرغ بخری، سرخانه هم داشته باشی بذاری یخ بزنه ، خدا تومن سود کنی، کارگر هم 2.9 بگیره، حسرت بکشه، خدایا کجایی، بیا پایین ببین، دنیات قشنگی ولی آدم ها از حیوان هم پست تر شدن، بی زبط به سعید محمد ولی ربط دادم بهش که بگم این لیبرال هاچرا شورای نگهبان اینها رو تایید کرد، حالا که تایید شدن چرا این همه مصونیت، آیا سعید محمد میاد این همه مصونیت خواهد داشت؟ آیا نباید تضمین داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
انشاله مردم ایران این مرتبه به دور از جو سازی ها یک انتخاب عاقلانه بکنند و به یک فرد نخبه و مومن و انقلابی و وطن پرست رای بدهند امیدوارم سعید محمد در انتخابات کاندید بشود و رای بیاورد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
هر کی بیاد آش همون آشه و کاسه همون کاسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
سعید محمد
حداقل پر تلاش هست و تیم همراه او دزد واهل اختلاس نیستند
Netherlands
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
کدام تیم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد۳۱۵
۲۳:۰۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
نیازمند دولت جوان حزب اللهی انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۳:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
انتخابم احمدی نژاد اگه تایید نشه کلن از رای بی رای
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
چرا میخوام رای منفی بدم، بسته است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
با کلید خوردن ورود :برادر سعید محمد جهادی بی غل وغش و مرید رهبری و...احمدی نژاد تایید صلاحیت خواهد شد بدلیل احساس خطر دولت سایه و بدلیل نیاز سهم خواهان به یک بر هم زننده اوضاع : با نبود فتنه گر جدید !وبدلیل ماهیت سایه نشینان برای ایجاد فتنه در زمان هایی که احساس کنند حق به مردم می رسد وبرای حفا ظت از قدرالسهم 40 ساله خود نیاز به یک کاتالیزور و بقول معروف جر زن وگل آلود کنند ه دارند لذا حکم جهنمی بودن احمدی نژاد را باطل واو را بهشتی دو آتشه اعلام خواهند کرد و وادار به ورود به صحنه خواهند نمود با این عوام فریبی که :تنور انتخابات باید داغ باشد اما واقعیت امر :احساس خطر آنها وآتش گرفتن سینه داغ آنهاست در مقابل اهل جهاد وشهادت !!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۳۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
شما با این حرفها خودتون سرگرم کنید ما لرستانیها شهرو واسه احمدی نژاد چراغونی میکنیم فرش قرمز پهن میکنیم بترکه چشم بدخواه احمدی نژاد . احمدی پدر فقیرو فقرا و مستعضف، وجسور، نترس، شجاع،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
ما هم لرستانی هستیم ولی شهرو واسه ی احمدی نژاد چراغونی نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
بیرانوند..
۰۹:۰۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
من لرستانی هستم ..صدسال به احمدی نژادرای نمیدم ..سعیدمحمدبیادرای میدم نیاددیگه به هیچ احدی رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
احمدی نژاد باعث عزت ما لرها است .
باعث رونق گردشگری شد .
خیلی خوب بود .
اگر احمدی نژاد بیاید رایم احمدی نژاد است .
اگر نیاید رای نمی دهم .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
#یااحمدی_یا_هیچ_اهدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
احد اینطوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
با این سیاست هر کسی بیاد همین آش و همین کاسه است
تو کل دنیا فقط ایران خودشو مستقیم با اسرائیل طرف کرده
و به خاطرش این همه عقب ماندگی و هزینه رو متحمل شده
ایران باید مثل بقیه کشورهای اسلامی موضع گیری کنه و نه بیشتر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
ببخشید اشتباه زدم مثبت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
برو دکتر.
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۲۰:۰۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
رای ما..دکتر سعید محمد
Canada
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
باید برنامه زمانبدی شده داشته باشند
برای مثال عرص 3 ماه مشکلات بیکاری .مسکن و ازدواج حوانان را برطرف میکند
طبق برنامه زمانبدی شده اش باید جوابگو باشند
اینکار و انکار را میکنم .مثل دولت روحانی
نباید باشد ِباید روی قولش ملت حساب باز کنند
Netherlands
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
حالا روحانی که برنامه ۱۰۰ روزه داشت چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
موسي اميري فارس لامرد
۱۹:۳۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
معتقدم افرادي مثل دكتر سعيد محمد كه از سال ٩٧ با ورودشان به قرارگاه موجب تحول عجيبي شده اند وهمچنين رياست جمهور ميبايست از نظر علم ودانش كه الحمدلله خيلي عالي هست وسوما ايشان سربازي مجري فرمايشات رهبري هست
چهارما در اين مدت كوتاه در فارس به تنهايي بيش از دو هزار گروه واتسابي فعال از ايشون حمايت كرده اند
چنانچه ايشون فعالانه به همه استانها سفر كند ميتواند بيشترين ارا رو كسب كند
ضمنا ايشان نيتي پاك وخالصانه دارد وهمچنين تفكر فراجناحي ميتونه همه را به پاي صندوقهاي راي بكشاند
موسي اميري فارس
Iran (Islamic Republic of)
م.ا
۱۷:۱۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
تحول عجیییب؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
Canada
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
به امید خدا دوران روحانی تمام بشه و
همشون به محل تولدشون برگردند و انجا را برای اسایش خودشون لااقل اباد کنند و بس
دولت نخبه و انقلابی و دلسوز سرکار میاید .اینشاله
Netherlands
ناشناس
۰۱:۳۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
کسی به محل تولدش بر نمی گرده همه یا می رن تو ویلای لواسونشون یا خارج از کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
من که هیچ امیدی به هیچ کسی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
فقط سعید محمد!
لطفا عزیزانی که به احمدی نژاد فکر میکنن تجدید نظر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد .ایشان سابقه ای نداره .یه دوره بشه وزیر احمدی نژاد سری بعد بهش رای میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
خوش آمدی "اخراجی 3"
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۲۱:۳۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
اون متن اسعفا رو من نوشته بودم لابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
۱ و ۲ کیه؟
Iran (Islamic Republic of)
رحمان هاشمی
۱۷:۳۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
در این زمان دیگر اصولگرا و اصلاح طلب معنای خود را ازدست داده است، معیار جدید تنها می تواند انقلابی و انقلابی بودن افراد باشد. دکتر سعید محمد یک جوان نخبه انقلابی است و کسی است که با عملکرد خود ثابت کرده است که می تواند اهداف گام دوم انقلاب را پیش ببرد .
انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
هر نخبه ای نمی تواند سکان ریاست جمهوری را در دست بگیرد .
استعدادش را در ریاست جمهوری هدر خواهد داد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
هر کی تا حالا ریاست جمهوریو گرفته بزارید یه بارم یه نخبه بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
قبل ار آمدن سعید محمد انقلابی وجهادی باید فیلتر ها عوض شوند : تا فیلتر های کهنه وپوسیده که طی این 40 سال اجازه ورد هوای سالم جهادی را نداده اند وفقط هوای فتنه گران را عبور داده وهوای سهم خواهان وسهم طلبان را ودولت سایه را که حال وروز مملکت را به اینجا رسانده اند کاملا"این فیلتر ها عوض نشوند ودر لاک "مر قانون"و"منع قانون"همه چیز را از صدر تا ذیل خفه کرده اند انتظار هوای جهاد ی که لازمه این زمان است نباید داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
همه چیز از یک اخراج شروع شد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
دل ما باید به چی خوش باشه. عمر ما به سر اومد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
سعید تحریم شکن
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۲۰:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
باسلام اونی که تحریم شکن هست کسی نیست جزء مهندس رستم قاسمی فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیاء وزیر نفت دولت احمدی نژاد که با کارجهادی همزمان 17پالایشگاه استارت زد اونم زمانی که اونج تحریم ها بودیم ودرحال حاظرهم فرمانده قرارگاه پور جعفر که مختص دورزدن تحریم هاست بعهده دارن ایشون از زمان جنگ که دررستع مهندسی خدمت کردن تاکنون همیشه درخط اول سازندگی بوده وهستن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
1- رستم جان هم که از احمدی بریده.
2- رستمی هم که قرارگاهی بوده.... کف سوت هورا
3- پس به سعید محمد قرارگاهی رای میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
سعید محمد، معروف یه سعیدتحریم‌شکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
سعید محمد مثل احمدی نژاد ۸۴ است و پیروز می‌شود و پوزه‌ی امریکا را به خاک میمالد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
احمدی نژاد بالاتر از سعید محمد است .
اشتباه استراتژیک نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۰:۴۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
اشتباه اشتراتژیک داداش
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۱۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
او گزینه نهایی اصولگرایان است. در این نوشته سعی شده این قضیه کمرنگ یا مبهم جلوه داده شود. درباره مواضع سیاسی او باید گفت کسی که فقط 6 ماه مسائل سیاسی کشور را پیگیری کرده باشد می داند موضع کسی که تا رده های بالای مدیریتی سپاه رفته چیست؟ بطور کلی این مقاله به عقیده من یک تلاش ناشیانه و ناموفق در راستای کمرنگ کردن او برای اهداف بعدی است...
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۶:۳۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
جو نده حاجی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
انتخابات برگزار شد خبر نداریم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
کاندید ها اعلام حضور کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
شرایط فعلی کشور طوری است ، که فقط سپاه می تواند مشکلات اقتصادی را بنیادی حل کند ، برادر عزیز تجربه کار دارد ، پشتوانه سپاه را هم دارد ، قطعا انتخاب او به نفع مردم است،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
با همین فرمان بیاد پاستورو با همین فرمان ادامه بده میشه به اقتصاد کشور امیدوار بود. ترغیب شدم مناظرشو با بقیه کاندید های ریاست جمهوری ببینم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
فقط خدا کند برابری و عدالت برقرار بشود.خدا کند استخدام سهمبه دارها زیاد نشود و تبعیض بیشتر نشود و فقط یه عده به خصوص سود نبرند.خدا کند ادعای پوچ و واهی ندهند و به خاطر قدرت نباشند.و دلایل دیگر که عده ای سطحی به آن نگاه میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
سعید محمد کاندید جوان و انقلابی انتخاب خوبی میتونه باشه در میان سیاسیون و مهره های سوخته
United States of America
سینا
۱۳:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
رای من سعید محمد
بی شک همه از حضور ایشون نفع می برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
یه عده بخصوص نفع میبرن نه همه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
سينا جان يه عده ساده لوح مثل من و شما از هيچي نفع نميبرند! همان طور كه تا الان نبردند! من و شما فقط بازيچه هستيم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
همان احمدی نژاد بهتر از همه است .
حداقل درد جامعه را درک می کند و حامی مردم مستضعف است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
درود بر سردار سازندگی ، دکتر سعید محمد
Netherlands
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
قبلا هم از این القاب کم نداشتیم. نتیجش رو هم که دارین می بینین دیگه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
بعضییا خیلی جالبن راحت انگشت اتهامو به سمت دیگری میبرن اینقد خودتونو عالم ندونید که امثال شما چکار کرد یا نکرد،اگه ازادی در انتخابات وجود داره مردم انتخاب میکنن و تا تهش پاش وا میستن اگر ازادی نیست که دیگه هیچ
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
کسی فهمید این یکی چی میگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
اقتصاد در سطح کلان کشوری با سیاست در هم تنیده و این طرز تفکر که در قرارگاه کارنامه درخشانی داشته ، توانایی پرنور کردن چراغ اقتصاد را دارد ، فکری شکست خورده هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
اشتباهی مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
سوابق خوبی داره و امریکا ازش وحشت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
باید تو مناظره ها خودش رو نشون بده تا رای بیاره عقل مردم تو چشم و گوششون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
حرف حق را زدی. نباید اصلاح طلب ها را دست کم گرفت . شاید این سری یک کاندیدای کمتر اصلاح طلب با شعار اصول گرایی بخواهد بیاد و رای اصول گراها را جذب خودش کنه و آرا را بشکنه. همچنین نباید قدرت اصلاح طلب ها در شعار و مناظره را دست کم گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
جبهه انقلاب پیروز است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
این شخص کاملا ناشناخته هست، هیچ فعالیت سیاسی ندارد، از مدتی قبل با اعطا مسئولیت قرارگاه به ایشان مشخص میشود که فرد خاصی قرار است رئیس جمهور آینده ایران شود. مدتی فعالیت مثبت میکند تا همه او را بشناسند و بر سر زبانها بیفتد ، سپس طبق برنامه استعفا میدهد و سپس انتخاب شود.
من مخالف ایشان نیستم ولی یقینا به این آزادی و حق انتخاب هم نمیگویند.
United States of America
سیتل
۱۳:۵۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
برادر من شک نکن انتخاب سعید محمد منفعت داره برای همه مردم
کسی که دلسوز مردم هست ایشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
مگه فقط ایشون کاندیده؟از بین این همه آدم که اعلام آمادگی کردن شما به هر کدوم که فکر میکنی درسته رای بده
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۲:۴۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
انتخابات مهندسی شده هست خودشون یکیرو انتخاب میکنن دیگه دست منو تو نیست دیگه
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۴:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
عجب
اون موقع که کلید ساز رو انتخاب کردی هم مهندسی شده بود؟!
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
چرا منفی غیر فعاله می خواهم صد تا منفی بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
یعنی آقای روحانی هم مهندسی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
چرا نمی ونم منفی بدم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
انشالله هر کسی با نیت خیر و برای خدا وارد بشود خدا او را کمک میکند حالا اسم بگذارند نظامی و یا هر چیزی ولی کلا مملکت نیاز مبرم به نظم و انضباط داره خیلی ها بی مبالات هستند و دودش به چشم دیگران میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
با سلام ما یک نخبه مدیریتی می خواهیم اونم توی این اوضاع فقط سعید محمد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
سعید محمد در مجموع آدم با اراده مستقل است چون :مملکت ما بخاطر قلع وقمع سیاسی داخلی از 60 تا70 و فشار خارجی 40 ساله از نظر رجل سیاسی و عناصر انقلابی که زیر ساخت سیاست واحزاب برای تشکیل حکومت است خالی است وتاب آوری سیاسی در حوادث داخلی وخارجی کم است و نیاز به فردی داریم که همزمان مانند یک راننده ماهر :هم با سرعت مطمئن برود وهم حواسش به داخل وخارج وچپ راست و...باشد و فرصت رشد سیاسی واقتصادی واجتماعی وگذر از نو کیسه گی و....را فراهم سازد البته البته اگر سهم خواهان داخلی ومتخصصان فرصت سوزی و خواب کنندگان بی دغدغه ودشمن بیدار خارجی بگذارندتوکل به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
بهتر از خودش وجود نداره
دولت جوان انقلابی
به میدان بیا برادر
Netherlands
جواد فریدنی
۱۲:۰۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
باسلام ایشان در کارنامه قبلی بسیار م وفق بوده والبته مشاورین خوبی دارد تکه به داخل واعتماد ب جوانان دارد چشم ب غرب نیست ولیکن ان شالله برنامه اش را خواهدگفت...بنده مخالف حسن روحانی نیستم مخالف تفکر ایشونم تغکری ک باید از مملکت بره ومواردشخصی هم جوابگو حتما خواهد بود...خادم ال محمد خیلی خوش امد سعید محمد....
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
انشاالله باقدرت درانتخابات ورد پیداکنند
وبااکثریت آرا برنده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
حالا از بین این همه پروژه و مگاپروژه دست بذارید روی سد گتوند و بگید داریم منصفانه قضاوت میکنیم
باشه اونم یه مشکل
ولی تو ریاست جمهوری بحث سر مدیریته نه تخصص تو هر زمینه، مدیریت ایشان تو افتتاح پروژه و زود تمام کردن با کمترین بودجه که همونم خود دولت میگه فقط 20درصد بودجشو میدم، دست کمی از معجزه نداره با این شرایطی که در کشور هست یه همچین مدیریتی نیازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
اشتباهی منفی دادم ببخشید
Poland
سید
۱۲:۵۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
ااا منم اشتباهی منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
محسن رضایی عین احمدی نژاد.اگر توجه کنید احمدی نژاد اولین دوره ریاست جمهوری اش کجا ایستاده بود ولان کجا ایستاده است.اگر خدا بخواد دکتر سعید محمد میاد وبه همه البته انقلابی های که به او اعتقاد ندارند.ثابت خواهد کرد که توانایی انجام این مسئولیت را دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
موافق سعید محمدین بفرما ازش حمایت کن
دیگه چرا سایرین رو تخریب می کنی
از خودی نباید زد
انتخاب من سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
بهترین گزینه سعید محمد هست.
Iran (Islamic Republic of)
فقط خدا
۱۱:۵۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
به نظر من احمدی نژاد هم بیاد با اینها هم مناظره ای داشته باشن شاید احمدی نژاد برنامه متداولتری نسبت به آقای سعید محمد داشته باشه چون احمدی نژاد تمام آمار کشور رو تو دستش داره و پخته تر شده اما درسته فکر میکنیم احمدی نژاد با رسانه های بیگانه و یا با دسمنان دوست یا برادر خطاب کرده اما بنظر من بیاد شاید مردم دیدن تو مناظره اش خوب و بد رو مقایسه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
رای بی رای.خود شورا نگهبان یکی رو انتخاب کنه که همه بدبختی های مملکت رو نندازن تقصیر مردم
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۴:۰۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
از اینکه با رای دادن مملک رو از به قدرت رسیدن امثال روحانی نجات می.دی متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
گزینه مناسبی نیستند ایشون
اگه رای بیاره ایران منزوی تر میشه باید کسی که در کارزار بوده باشه بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
دیدگاهتون رو عوض کنید لطفا
دیدگاه درستی نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۹:۴۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
حتما ظریف گزینه خوبتونه خخخخخخخخخخخ
Netherlands
امیر
۱۱:۳۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
مخالفان سردار دکتر محمد چه بخوان چه نخوان ایشان تایید صلاحیت میشه و تکلیف همه راست و چپی ها رو در مناظره روشن میکنه. دیگه بسه سیاست باز ی هایی که چهل سال به مردم وعده توخالی دادند. رای ما سردار دکتر سعید محمد ❤️❤️❤️❤️❤️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
آیا متولد 47 جوان محسوب میشود ؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
اگر منظور شما از جوان یک دیپلمه یا لیسانیه باشد خیر او جوان نیست اما اگر آقایانی که دوبار بازنشسته شده اند و هنوز کاندیدای ریاست جمهوری هستند را نگاه کنیم بلی جوان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
بله او جوان باتجربه محسوب میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
نه فقط دولت تدبیر جوان هستن!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
ما همین الان یه وزیر جوان داریم هفت پشتمون بسته کار کردن با پیرو جوان نیست. آدم باید خدارو در نظر بیاره وجدان داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
تیم فوتبال که نیست ، ریاست جمهوریه در ضمن تا حالا بررسی کردی ببینی سن روسای جمهوری چقدر بوده و هست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
بله برای پست ریاست جمهوری کاملا جوان هستند و کاملا متفاوت با این دولت یعنی جهرمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
نسخه سن وسال وجوان وپیر ومدرک تحصیلی و ...برای جمهوری اسلامی تجویز کرده وبزرگ و کوچیک ما چشم بسته مصرف می کنیم برای امریکا تجویز نمی کنه که ترامپ 80 ساله وبایدن 85 ساله در اونجا سر کار می آیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
از زنگنه و ظریف 65 ساله که جوانتر هست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
میشه همه دانشمندان و نخبگان و مردان توانمندمون رو لو ندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
مدیریت در جایی که همه هم نظرند آسان است،ریس جمهوری باید بتواند ازمخالفین نظر خود نیز استفاده کند ودرعین حال دوستان را بدبین نکند که کاریست دشوار، سعید محمد باید درمدیریت کشور کارنامه قوی داشت ،درایران یکی را فورا به بالا می برند فورا هم به زمینش می کوبند،خدابه دادت برسدآقای سعیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۲۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
من ب کسی ک نمیشناسمش و شناختی ازش ندارم رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
امثال تو یکی را کور کورانه شناختید رای دادید .۸ سال است که پدر مردم را در آورده.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۲۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
ناشناس12:05چرا با دروغ قضاوت آدمو میچزونی تو دیدی ب روحانی رای دادم میسپارمت ب علمدار کربلا انشالا
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
راهکار رفع مشکلات کشور فقط تعامل با جهان به خصوص آمریکاست، اینو همه فهمیدن که بدون تعامل با آمریکا مشکلات حل نمیشه، یکی بیاد که بتونه با آمریکا تعامل کنه، بقیش حله
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۰۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
دوغتو بنوش!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۰۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
نتیجه هشت سال تعامل و خفت در مقابل امریکا را دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
جک خوبی بود.........
ههههههه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۲۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
جان؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۴:۰۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
مثلا روحانی بیاد چطوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
یه نمونش برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
دیگه گول شعار و سلبریتی و اصلاح طلب رو نخورید
اصلاح طلب و اصولگرا و این و اون فقط برای گول زدن مردم هست
کشور ما الان یک رئیس جمهور نظامی میخواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۱۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
این سعید محمد کیه تازه اسمشو میشنوم هی میگن سعید محمد سعید محمد اینم مثل روحانیه ناشناخته هست ک حسن روحانی ناشناخته بود8سال مارو بیچاره کرد لطفا رای ک میدید خوب دقت کنید شما در برابر رای ک میدید مسئول هستید. بعدا پشیمانی بعمل داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
تو شناختی نداری .بلکه خیلی هم شناخته شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
چون که شما ایشون رو نمی شناسید شدن ناشناخته ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۴۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
نیاز نیست بشناسی امثال تو که راحت لم دادن به پشتی تو خونشون و از آبادانی هایی که امثال این برادر گرامی سعید محمد انجام میدن بی خبری وتا تقی به توقی میخوره جلوتر از همه نظرمیدین بایدم نشناسین
Iran (Islamic Republic of)
مهراد
۱۲:۴۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
اصلا چرا رای بدیم رای بی رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
دوست محترمی که رای نمیدی فردا نیای بگی این کی بود که رییس جمهور شد باید اون یکی رای میاورد و اون یکی بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
با سلام به نظرم مهم نیست چه کسی رئیس جمهور میشه مهم اینه که نهادهای حکومتی تا چه اندازه همراهیش میکنن. چه دولت و ریاست جمهوری یک مجموعه است که همه باید با اون همراهی کنند. به نظر من لایق ترین فرد احمدی نژاده چون ویژگی ها و کارهای مثبتش بیشتره ولی به شرط آنکه نهادهای دیگه ام همراهی کنند. تو کشور ما هر نهادی داره ساز خودش رو میزنه که این خوب نیست. به هر حال بنده امیدوارم کسی بیاد که تصمیماتش کمک به زندگی و شرایط حال مردم بکنه چون مردم خیلی تو سختی و مشکلات دارن گذران میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
به این رای میدم خوبه امیدی بهش هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
برای مردمم متاسفم ای کاش کمی آگاهی و دور اندیشی با در نظر گرفتن گذشته و فارغ از تعصبات دینی مذهبی فکر کنید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
ساخت سد گتوند رو ایشون مدیریت کرده. با یک سرچ در اینترنت و خواندن گزارش مجلس در مورد ایراد های سد و... میشه به توانایی ایشون پی برد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
پروژه نیروگاه خلیج فارس چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
سد گتوند رو ایشون تکمیل کردن اغازش و طراحیش با ایشون نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
فقط دکتر سعید جلیلی رای میدهیم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۵۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
مثبت اشتباهی زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
سعید محمد با پای خود بیاید نه با هل دادن ونه با نسخه قبلی از طرف سهامداران قدرت که :پست ها ومنسب ها در آن دیکته شده باشد
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد مهدی
۱۰:۵۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
و میدونید که ایشون چه خرابکاری بزرگی در مورد سد گتوند کردند و باعث شدند یک منطقه وسیع زیر سطح آب شور که پشت این سد ذخیره شد برود و لم یزرع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
مشکل مکان سد گتوند به خاطر اشتباه بزرگ پیمانکار دیگری بود. قرارگاه خاتم فقط وظیفه احداث سد رو داشت و چیزی راجب مشکلات زمین ان نمیدانست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام
این مشکل تحقیقاتی است که انجام شده
ایشان در یک زمانی مسئلولیت ساخت را داشتن
Iran (Islamic Republic of)
فرزند ایران
۱۲:۵۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
هموطن عزیز
شروع پروژه و تعیین نقطه سد سازی در اختیار قرارگاه خاتم یا هر اجرا کننده ای نبوده و فقط مجری طرح محسوب می شوند اصلیت جرم سد گتوند مرتبط با وزارت نیرو و بخش های مختلف و مرتبط با سد است البته که سازمان محیط زیست و باقی نهادهای مذکور هم باید پاسخگوی این اشتباه باشند بقولی وقتی افرادی به این راحتی مجوز ایجاد سد را می دهند مجرم اجرا کننده نیست ناظر و طراح و مشاور پروژه و در راس آن دولت و وزیر و وزارتخانه سفارش دهنده است. بهتره خلط مبحث نکنید و تهمت به افراد را همینجوری کیلویی ارائه نفرمایید تا ملت به شعور شما شک نکنند. درخواست کننده پروژه را معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
نرجس خاتون دهنوی
۲۳:۳۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
بسم الله الرحمن الرحیم.
مطالعات از مرحله شناخت تا تکمیل مطالعات مرحله اول طرح سد و نیروگاه گتوند از سال 68 تا سال 76 به‌طول می‌انجامد. بخشی از این مطالعات را مطالعات ژئوفیزیک و زمین‌شناسی شامل می‌شد و در واقع در همین مطالعات 8ساله، وجود سازند گچساران در مخزن سدی که قرار بود ساخته شود، دیده شده بود.
از سال 83 تا سال 88 مطالعات متمرکزی روی سازند گچساران انجام شده است که بر اساس این مطالعات مشخص شده که وجود "کوه نمکی"، "غول نمکی" یا "گنبد نمکی" در این سازند مطرح نیست، بلکه بحث لنزهای نمکی یا بیرون‌زدگی‌های نمکی مطرح است که در سازند وجود دارد.
در مجموع، اینکه بیرون‌زدگی سازند گچساران در نزدیکی روستای عنبل که به همین نام یعنی بیرون‌زدگی عنبل شهرت یافته، کنار ترکیبات دیگر، رخنمون‌های نمکی دارد ، شکی نیست و در عمل برای کاهش اثرات انحلال این نمک‌ها در آب و همچنین مدیریت کیفی آب مخزن سد گتوند اقدامات مؤثری صورت گرفته است.
در حال حاضر ندولهای نمکی کاملا حل شده و مشکلی وجود ندارد. غربگدایان موضوع را بدون کارشناسی شایع کردند.
سد مخزنی گتوندعلیا با ارتفاع 180 متر از پی، بلندترین سد خاکی کشور، با 4.5 میلیارد مترمکعب حجم مخزن، بزرگترین مخزن روی رودخانه بزرگ کارون و دارای بیشترین ظرفیت تأمین آب پایین‌دست و با ظرفیت 4250 گیگاوات‌ساعت دارای بیشترین ظرفیت تولید انرژی برق‌آبی کشور است. سد گتوند در جلوگیری از سیل بهار 98 در خوزستان موثر بود.
رای ما سعید محمد متعهد، متخصص، با وقار و مومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در این باره به باشگاه خبرنگاران گفت: من پیشنهادم این است که که اگر قرار باشد از افراد نظامی فردی وارد انتخابات شود بهترین گزینه سرلشکر محسن رضایی است، زیرا فرمانده تمام اینهاست و بهتر است که همه به او کمک کنند و به نفع او کنار بروند تا احترام فرمانده خود را هم داشته باشند؛ در عین حال که سردار محمد تا لحظه آخر بماند یا نماند یک تصمیم شخصی است.


بدا به حال جامعه ای که این نظریه پردازشش باشه
اینطوری باشه که هیچی کس جز حضرات اول انقلاب نباید کاندید بشن چون تو هر عرصه ای کسی بخاد وارد بشه یه ریس اینجوری داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
محسن رضایی معاون اولش میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
حسین کنعانی چقدر می فهمی ؟؟...
به این نظریه پردازه بگو هر چی انتخابات بود که محسن رضائی هم بود . و کمترین آرا هم داشت .
باشگاه خبر نگاران نمی دانم چرا این قدر شأن خود را پایین می آورد که این مطلب را گذاشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
رضایی حرفی برای گفتن ندارد و صدر صد رای نمی آورد چون دفعات قبل هم این اشتباه را تکرار کرد واز همه مهمتر تفکر 24 ساعته وکوتاه مدت دارد و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
زهی خیال باطل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
با توجه به مشکلات اقتصادی کشور نیاز داربم یکی بیاد قدرت اجرایی خوبی داشته باشه.
به خصوص که یکی دو سال اخیر نام سال با تولید مرتبط بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
با سلام. علاج مشکلات کشور که تا حدود زیادی به طور عمدی در دولت روحانی ایجاد شده فقط تفکر انقلابی هست، تفکری که می تواند از کشوری که در ۴۰سال قبل توانایی تولید سیم خاردار را نداشت حال به جایی رسیده که آر کیو ۱۷۰ و گلوبال هاوک که شاهکار تکنولوژی تمدن غرب است را ابتدای ورود به ایران سرنگون می کنند. پاتریوت پیشرفته آمریکایی عاجز از ساقط کردن موشک های یمن( بخوانید ایران) به عربستان هستند و..... تفکری که توانایی ساخت موشک و پهباد پیشرفته دارد تولید پراید که براش عددی نیست!!! التماس کمی تفکر
پیش به سوی دولت جوان حزب اللهی با سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۳۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
اگه رییس جمهور نشه // دوباره برمیگرده تو سپاه ؟؟// اگه برگرده این چه استعفاییه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
استعفای صوری، حالا بقیه چی؟ اصلا قانون اساسی رو بخون کلا نوشتن قانون برا خودشون، یه معلم نمی تونه رئیس جمهور شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
نظامی ها بدون استعفا حق شرکت تو انتخابات رو ندارن. برای همین اول باید استعفا بدن بعد شرکت کنن.
رجایی رئیس جمهور و یکی از بهترین های تاریخ ایران که اسمش همه جا مونده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
شهید رجایی مگه معلم نبود ؟رییس جمهور هم شد!حداقل دروغ میگید یه چیزی بگید که نمونش رییس جمهور نشده باشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۱۰:۳۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
درود بر سعيد محمد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۰:۲۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
ممنون از این که سردار و معرفی میکنید ولی چرا اول صفحه عکس با روحانی و گذاشتید هدف زدن ایشان است یا معرفی خدمات ایشان؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
خواستن بگن کم آدمی نیست
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۰:۲۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
متوجه نشدم که این موضوع شائبه بود یا خیر؟ امیدوارم که وارد جناح های سیاسی نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
واقعا مدير جوان وبا لياقتي است . اين جوان برومند مشكل كشور را حل كند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
من فقط و فقط به دکتر سعید محمد رای میدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
فقط سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
تو یکی دیگه اضافه نشو لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
چیه جای شماها کم می شه
Iran (Islamic Republic of)
سيد علي هاشمي
۱۰:۱۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
يك فرد با ايمان ، مقتدر ، نترس ، متخصص ،خوش فكر و جوان و مورد حمايت نيروهاي انقلابي و ولايتي
من مطلقا قصد راي دادن نداشتم. ولي اگر ايشان وارد صحنه شود حتما راي ميدهم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
به نظر من نظامی ها رای بیارن بهتره
تجربه تلخی از انتخاب حقوقدان ها داریم
جناب محمد هم جوان و هم پخته و هم مدیر جهادی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
باشگاه چرا ثبت نظرات منفی را بسته ای؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۰۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
جو گیرترین مردم دنیا
Iran (Islamic Republic of)
001
۰۹:۵۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
به حرف نیست
به عمل باید دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
دقیقا موافقم که به عمل کار برآید . کافیه فقط یک نگاهی به رزومه ایشون تو قرارگاه خاتم الانبیا بندازید تو شهر من مشهد خیلی از پلهای بزرگراه ها محصول قرارگاهه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
شما هم که دائما به دنبال مقابله اید .... نمی گیم قوی نشیم ! اتفاقا باید قوی باشیم ، اما خوبه که کمی هم عقل داشته باشیم ... سال ها کشور و ثروتش رو به عنا ین مختلف همین داخلی ها خوردند و بردند .... .... شعار دیگه بسه
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۴:۰۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
فاز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
امیدوارم مردم در انتخابات آتی فریب رسانه های ماهواره ای و دشمنان را نخورند و به افراد انقلابی و دلسوز به مردم رای بدهند لیبرالها و افراد شیفته غرب همیشه باعث مشکلات برای کشور و دشمن شاد کن بوده اند . در شرایط کنونی فردی مثل آقای محسن رضائی و یا جناب آقای رئیسی میتوانند برای ریاست قوه مجریه و مردم مفید باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
امیدوارم موفق باشن. یا علی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی کیا
۰۹:۵۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
هر دستوری حضرت آقا بدهند همون درسته
گوش به فرمانیم
۱۲
آخرین اخبار