۳۳ شهرستان و منطقه مازندران زیر پوشش برنامه ملی شهاب

۳۳ شهرستان و منطقه مازندران امسال زیر پوشش برنامه ملی شهاب هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،بهروز منصورکیایی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اهمیت اجرای برنامه ملی شهاب، گفت: ۳۳ شهرستان و منطقه استان در امسال زیر پوشش برنامه ملی شهاب قرار دارند.

او افزود: این برنامه از سال ۱۳۹۳ به صورت طرح آزمایشی در آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ساری به اجرا درآمده و هم اکنون ۳۳ منطقه و شهرستان استان را در برگرفته‌است.

منصورکیایی با اشاره به اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش، گفت: در چشم‌ انداز مدرسه در افق ۱۴۰۴ مندرج در فصل چهارم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دارابودن ظرفیت پذیرش تفاوت‌های فردی، کشف و هدایت استعداد‌های متنوع فطری و پاسخگویی به نیازها، علایق و رغبت دانش‌آموزان در راستای مصالح و چارچوب نظام معیار اسلامی مورد تصریح قرار گرفته است.

او افزود: در سند راهبردی کشور در امور نخبگان نیز بر استقرار نظام شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر با روش‌های مربی محور، مرحله‌ای و نامحسوس، با تأکید همزمان بر سه وجه آموزشی، تربیتی و پژوهشی جهت تحقق راهبرد کلان «استقرار نظام شناسایی و هدایت اجتماعات نخبگانی» تأکید شده‌است.

منصورکیایی گفت: براثر باهم‌نگری این دو سند راهبردی، وزارت آموزش و پرورش با هدف پرورش استعداد‌های برتر و سرآمد و ایجاد سازوکار‌های مناسب برای رشد و بالندگی آنان به عنوان سرمایه‌های ملی و خدادادی، اجرای برنامه ملی شهاب (شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر) را در دستور کار خود قرار داده‌است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه جامعه هدف این برنامه ملی دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی می‌باشند، افزود: آموزگاران دوره دوم ابتدایی (پایه چهارم، پنجم و ششم)، مسئول کشف و شناسایی این استعداد‌ها هستند. از این‌رو آموزگاران موردنظر توسط مدرسین کشوری این طرح به تناوب در حال آموزش هستند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار