آغاز ثبت نام از داوطلبان برای حضور در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در هرمزگان

ثبت نام از داوطلبان برای حضور در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز در استان هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، ثبت نام از داوطلبان برای حضور در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز در استان هرمزگان آغاز شد و به مدت یک هفته (۲۶ اسفند) نیز ادامه خواهد داشت.

علی رئوفی، رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: مدارک لازم برای نام نویسی شامل یک قطعه عکس ، گواهی نداشتن سوء پیشینه معتبر، اصل کارت ملی، شناسنامه و مدرک تحصیلی است.

رئوفی افزود: مدرک تحصیلی برای ثبت نام در شهر‌های زیر۲۰ هزار نفر جمعیت دیپلم و بالاتر و برای شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر نیز لیسانس و بالاتر از آن است.

او گفت: برای نام نویسی در دوره جدید، داشتن سابقه ایثارگری و عضویت در شورای شهر، معادل یک مدرک تحصیلی اعمال می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان افزود: کسانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی در شورا را داشته باشند، به شرط اینکه در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.


بیشتر بخوانید


رئوفی با بیان اینکه دواطلبان به چهار روش می‌توانند ثبت نام کنند، افزود: این چهار روش شامل نام‌نویسی از طریق نرم‌افزار موبایلی (دانلود برنامه نام‌نویسی از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) ودریافت پیامک مبنی بر نام‌نویسی قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷، نام‌نویسی از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه نام‌نویسی از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) ودریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷، نام نویسی از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت پیامک مبنی بر نام‌نویسی قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ و نام‌نویسی از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان (از ساعت ۸ تا ۱۸) و دریافت رسید نام‌نویسی است.

او گفت: نام نویسی از داوطلبان برای حضور در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا نیز از ۱۶ فروردین سال آینده آغاز می‌شود.

ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد سال آینده همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.